شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

با نظر مدیرکل هنرهای نمایشی؛

«اتابک نادری» مسئول بررسی وضعیت کرونایی تئاتر شد

اتابک نادری

سینماپرس: با نظر مدیرکل هنرهای نمایشی، اتابک نادری به‌عنوان مسئول بررسی شرایط و ضرر و زیان‌های گروه‌ها و تماشاخانه‌های خصوصی در وضعیت کرونایی پیش آمده شد.

به گزارش سینماپرس، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت جبران مالی گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری متضرر در شرایط بحرانی پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا توسط دولت، به مهر گفت: بسته فرهنگی حمایتی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت ارائه شده که طی آن به وضوح وضعیت تضرر تئاتر در شرایط بحرانی پیش آمده نیز دیده شده است. منتظریم ببینیم که دولت در این خصوص چه اقدامی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیاز است تا ما وضعیت دقیق گروه‌ها و تماشاخانه تئاتری در سراسر کشور بدانیم تا بر اساس آن بدون اینکه حقی نادیده گرفته شود اقدام کنیم، افزود: شیوع ویروس کرونا موضوعی بسیار جدی است که همه اقشار جامعه از جمله هنرمندان تئاتر را هم درگیر خود کرده است. تصورم این است باید در یک فضای منسجم و یکپارچه وضعیت دقیق گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری متضرر در شرایط فعلی در سراسر کشور و همچنین برنامه پیش روی گروه‌ها و تماشاخانه در دوران پساکرونا مشخص شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد: بخشی از کارهایی که باید در خصوص ضرر مالی تئاتر انجام می‌شد، انجام و به دولت ارائه شد اما بخشی که به صورت دقیق مربوط به میزان ضرر هر کدام از گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری در ۲ ماه گذشته و همچنین وضعیت برنامه ریزی برای اجراهای تئاتر در تعامل هنرمندان و تماشاخانه‌های تئاتری در دوران پسا کرونا و میزان حمایت مورد نیاز آن به صورت دقیق نیز باید محاسبه و مشخص شود. این بررسی دقیق در صورت حمایت مالی دولت از تئاتر بسیار مهم است تا ما به درستی و بر اساس ارزیابی انجام شده از گروه‌ها و تماشاخانه در سراسر کشور حمایت کنیم.

آشنا ادامه داد: به منظور اینکه این بررسی به صورت یکپارچه و در ارتباط منسجم با معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی، تماشاخانه‌ها و گروه‌های تئاتری در سراسر کشور انجام شود و همه با یک مسئول مشخص در ارتباط باشند، آقای اتابک نادری را به عنوان مسئول بررسی دقیق وضعیت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری در دوران کرونایی پیش آمده انتخاب کردیم.

وی در پایان سخنان خود درباره زمانبندی مدنظر برای بررسی این وضعیت و ارائه اطلاعات دقیق جمع آوری شده، یادآور شد: برای بررسی وضعیت گروه‌ها و تماشاخانه تئاتری طی ۲ ماه گذشته حدود ۲۰ روز آینده بررسی‌های دقیق به ما ارائه می‌شود اما نکته مهم دیگر وضعیت حمایت و اجراهای تئاتری با پایان شرایط بحرانی کرونا است که باید این بررسی نیز توسط آقای اتابک نادری و در تعامل با گروه‌ها و تماشاخانه‌ها انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.