شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

سید احمد میرعلایی:

باید برای بازگشایی سینماها برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم

سیداحمد میرعلایی در مراسم رونمایی کتاب های «منشور سینما» و «درآمدی بر سینمای استراتژیک»

سینماپرس: تهیه کننده سریال «موسی (ع)» گفت: باید با تحقیقات و پژوهش‌های فراوان درباره فرهنگ پساکرونایی پیش برویم، این موارد باید کارشناسی دقیق شوند، در حال حاضر شرایط به نحوی است که می‌توانیم هرگونه عقب افتادگی را در عرصه فرهنگی جبران کنیم.

به گزارش سینماپرس، احمد میرعلایی تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان پیرامون نحوه بازگشایی سینماها بعد از پشت سر گذاشتن بحران کرونا گفت: پرداختن به این موضوع بسیار مهم است، خوشبختانه طی سال‌های گذشته مسئولین فرهنگی جمهوری اسلامی همواره در ابعاد فرهنگی و هنری با راهکارهای خوب و مختلفی روبروی مشکلات ایستاده‌اند، بدون شک می‌توان با مطالعه و تحقیق درست، برنامه مدون و استانداری برای بازگشایی سینماها در نظر گرفت.  

وی در همین راستا ادامه داد: مسئله مهمی که باید به آن پرداخته شود، مشکلات روحی به وجود آمده در پی شیوع کرونا است، خوشبختانه ما دارای فرهنگ بسیار غنی ایرانی اسلامی هستیم و می‌توانیم با بهره گیری از همین فرهنگ مشکلاتی نظیر تبعات کرونا بر سینما را پشت سر بگذاریم، ما باید برای بازگشایی سینماها برنامه ریزی درست و هدفمند داشته باشیم.

تهیه کننده سریال «موسی (ع)» با اشاره به شکست حتمی بیماری کرونا اضافه کرد: بالاخره روزی بیماری کرونا از کشور رخت بر می‌بندد، از نظر من ما باید آمادگی روزهای بعد از کرونا و بازگشت عادی مردم به زندگی را داشته باشیم، این مسئله مهمی است که در حد خود کرونا، باید به آن توجه شود.  

وی با اشاره به تغییرات فراوان در سبک زندگی جامعه در پی بیماری کرونا اذعان کرد: ما طی این ماه‌ها و در حال مبارزه با بیماری کرونا تغییراتی را در زندگی تک تک افراد جامعه دیده‌ایم، این تغییر گاها می‌تواند مثبت باشد، این زمان به ما رویه تازه‌ای را در رعایت بهداشت آموخت که می‌توانیم در آینده از آن بهره برداری کنیم. این تغییر در ابعاد مختلفی رخ داد که با ریشه یابی درست می‌توان از آن بهره‌برداری فرهنگی کرد.  

این تهیه کننده سینما و تلویزیون با اشاره به فرصت بوجود آمده در پی تعطیلات و قرنطینه خانگی اذعان کرد: حال که سینماها و سالن‌های تئاتر تعطیل شده‌اند، تلویزیون می‌تواند بیشترین تاثیر را بر جامعه بگذارد، این روزها مردم بیشتر در خانه هستند و اکثریت زمانشان با تلویزیون می‌گذرد، پس ما می‌توانیم با تولید آثار آموزنده در سبک زندگی آها تغییرات ایجاد کنیم، همواره هم نباید به دنبال ایجاد جذابیت در برنامه‌ها باشیم، از نظر من این جذابیت باید با آموزندگی همراه باشد.  

وی در همین رابطه تاکید کرد: ما باید تولیدات خود در سینما و تلویزیون را نیازسنجی کنیم، باید ببینیم که جامعه به چه محصولی نیاز دارد و کدام تولیدات می توانند جامعه را در مسیر بهتری قرار دهند، پرداختن صد در صدی به آثاری که صرفا جذابیت بصری داشته باشند از نظر من غلط است و باید در تولید یک محصول عوامل گوناگونی مورد بررسی قرار گیرد.  

میرعلایی با اشاره به اهمیت فرهنگ «پساکرونایی» خاطرنشان‌ کرد: ما باید با تحقیقات و پژوهش‌های فراوان درباره فرهنگ پساکرونایی به پیش برویم، این موارد باید کارشناسی دقیق شوند، در حال حاضر شرایط به نحوی است که می‌توانیم هرگونه عقب افتادگی را در عرصه فرهنگی جبران کنیم، موقعیت پساکرونا فرصت بسیار خوبی برای ارتقاء سطح فرهنگ است، البته اگر از آن بهره ببریم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.