شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸

ابتکار فیلم سازان استرالیایی؛

ساخت فیلم در قرنطینه

ویروس کرونا

سینماپرس: در شرایطی که فیلم‌های سینمایی یکی پس از دیگری به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ در سطح جهان به تعلیق در می‌آیند یا فیلمبرداری آن‌ها متوقف می‌شود، فیلم سازان استرالیایی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی روشی را ابداع کردند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون حضور فیزیکی پروسه فیلمبرداری را در خانه ادامه دهند.

به گزارش سینماپرس، استرالیا به تازگی برای ساخت فیلم در قرنطینه راهی پیدا کرده است که از آن برای تولید فیلم ترسناک "محاصره شده" بهره گرفته است.

براساس این گزارش، در فرآیند تولید این فیلم ابتدا همه جلوه‌های بصری تولید شد و پس از براشتن قرنطینه، بازیگران به استودیو برده می‌شوند. اگر اوضاع شیوع ویروس کرونا ادامه پیدا کند، بازیگران سکانس‌ها را مستقیما از خانه به وسیله واقعیت مجازی سه بعدی بازی خواهند کرد.

فیلمبرداری فیلم ترسناک "محاصره شده"، با وجود شیوع ویروس کرونا، ادامه خواهد یافت. دست اندرکاران فیلم قواعد متعارف ساخت فیلم را زیر پا نهاده و بلافاصله به آخرین مرحله تولید - جلوه‌های بصری (VFX) رفته اند.
سری جدید این فیلم پیرامون شش فرد غریبه است که پس از یک مراسم غافلگیرانه و بازگشت ناموفق از جهنم در یک حلقه محافظ گیر افتاده اند. این فیلم قرار بود در اوایل آوریل (اواسط فروردین) به مرحله تولید برسد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.
با این حال تیم جلوه‌های بصری روش‌هایی را برای ضبط حرکات بازیگران با استفاده از فنآوری واقعیت مجازی یا ۳D VR ایجاد کرده است.
تهیه کننده این فیلم "روس هایدن" در این رابطه گفت: "اکنون دو گزینه داریم: یا منتظر خواهیم ماند تا محدودیت‌های COVID-۱۹ برطرف شود و به فیلم برداری در استودیو ادامه می‌دهیم، یا اکنون ما با استفاده از ۳D VR به صورت جداگانه از بازیگران فیلم برداری می‌کنیم. این روش باید جوابگو باشد، زیرا شخصیت‌ها قطعاً در تعامل هستند، اما لازم نیست آن‌ها را در واقعیت داشته باشیم. "
ویروس جدید کرونا شرایط بسیار سختی را برای حوزه‌های مختلف فعالیت‌های انسانی ایجاد کرده است در بخش فیلم سازی بسیاری از فیلم‌ها ساخت خود را متوقف کرده یا حتی اکران خود را تعلیق کرده و به تعویق انداخته‌اند.
اگرچه محدودیت‌های وضع شده به دلیل ویروس کرونا بعد از مدتی برداشته خواهند شد، اما به هرحال باید برای شرایط خارج از حالت طبیعی آمادگی داشت و همیشه با ایجاد روش‌های خلاقانه به جنگ با محدودیت‌های احتمالی رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.