جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

فیلم‌هایی که فیلم نیستند!

کرونا و ردپای هالیوود در تئوری آخرالزمان‌

پیاده‌رو مشاهیر هالیوود

سینماپرس: یک کارشناس رسانه گفت: اینکه آمریکا اصرار دارد یک ویروس در سطح جهان منتشر شود و مردم دنیا تحت لوای آمریکا به درمان آن برسند، خود امری است که حقیقتاً این بحث تئوری توطئه بودن ویروس کرونا را بیشتر مسجل می‌کند.

به گزارش سینماپرس، یکی از مهم‌ترین مسائلی که هم‌ اکنون در محافل مختلف به آن پرداخته می‌شود بحث دست‌ساز بودن ویروس کرونا است. متأسفانه شاهد این هستیم برخی از روزنامه‌های عربی با جهت‌دهی افکار عمومی مردم نسبت به باطل بودن ادعای دست‌ساز بودن ویروس کرونا سعی در طبیعی نشان دادن آن دارند و سعی دارند آن را به نمادهای مختلفی از عذاب الهی ربط دهند. البته اراده خداوند در طول اراده بندگان است و محیط بر آن، اما بحث اصلی اینجا است آیا این فتنه توسط آمریکا ایجادشده یا خیر؟ حجت‌الاسلام محمدرضا محمودی کارشناس رسانه و ارتباطات در گفت‌وگو با فارس به این سؤال این گونه جواب می‌دهد:

کرونا و ردپای آمریکا در ایجاد یک تئوری آخرالزمان‌سازی

وی می‌افزاید: پس از شهادت سردار سلیمانی و موضع منفعلانه غرب، شاهد این بودیم که یک سری تحرکاتی در شرق آسیا شکل گرفت. نکته جالبی که وجود دارد خیلی از منابع معتبر تاریخ شروع کرونا را مربوط به اوایل دی ماه می‌دانند! اوایل دی ماه دقیقاً همان زمانی است که به‌ تازگی سردار رشید اسلام به شهادت رسید.

محمودی ابراز می‌دارد: البته یکی از نظریه‌هایی مطرح در این زمینه این است که آمریکا برای لاپوشانی آبروی رفته خود در ماجرای شهادت سردار سلیمانی و حمله به پایگاه‌های نظامی‌اش اقدام به ایجاد یک تئوری آخرالزمان‌سازی کرده است.

وی ادامه می‌دهد: پس از جنگ جهانی دوم و شروع استفاده از ویروس‌ها علیه بشر و نابود کردن کشورهای دیگر با استفاده از جنگ بیولوژیک، شاهد این هستیم که نمونه‌های مختلفی برای از بین بردن افراد در سطح جوامع شکل گرفت، نمونه‌هایی که در جنگ جهانی دوم ایجادشده بود و ترکیب ویروس‌های مختلف به وجود می‌آمد. ولی برخی بیماری‌ها حاصل ترکیب ویروس‌های متعددی بودند که تولید یک بیماری جدید می‌کردند.

چین ایستگاه اول انتشار ویروس‌های تنفسی/ چالشی که بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت 

این کارشناس رسانه با تأکید بر اینکه پس از جنگ جهانی دوم مطالعات گسترده‌ای بر روی بیماری‌هایی که از طریق تنفس ایجاد می‌شوند، شکل گرفت، ابراز می‌دارد: با توجه به اینکه بیماری‌های تنفسی بیشترین امکان انتشار را دارند، این اقدام به‌ صورت گسترده مورد تأکید آزمایشگاه‌های سطح چهار (آزمایشگاه‌های فوق سری) قرار گرفتند که اکثر آن‌ها در آسیا قرار دارد.

وی می‌گوید: در چین شاهد این هستیم که هر چند سال یک‌ بار یکی از این ویروس‌های تنفسی شکل می‌گیرد. ویروس سارس، ویروس مرس و اکنون نیز ویروس کرونا. اینکه در سال‌های متعدد تمامی همه‌گیری‌های مختلفی که در دنیا شکل‌گرفته، شروعش از چین باشد و همگی آن‌ها بر روی قوای تنفسی انسان اثرگذار باشد، حقیقتاً امری عجیب است.

محمودی تصریح می‌کند: این تئوری نیز بحث توطئه بودن ویروس کرونا را تقویت می‌کنند. اما فقط همین نیست. آمریکا در فیلم‌های سینمایی متعددی به بحث آخرالزمان ویروسی اشاره‌کرده است. آخرالزمانی که در آن شاهد این هستیم یک ویروس منتشرشده و به‌ صورت گسترده در دنیا پخش می‌شود و موجب آن می‌شود که مردم بسیاری تلف شوند و دوباره منجی آن ویروس آمریکا می‌شود و مردم را از دست آن ویروس با تولید یک پادزهر نجات می‌دهد.

هالیوود، آمریکا را منجی عالم معرفی می‌کند/ فیلم‌هایی که فیلم نیستند!

وی می‌افزاید: فیلم‌های مختلفی مانند فیلم «شیوع» دقیق نشان می‌دهد که این ویروس از چین شروع‌ شده و از خاورمیانه عبور می‌کند به اروپا رسیده و کل جهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و بسیاری از نشانه‌های ویروس کرونا مانند دارا بودن ژن خفاش در این ویروس و ... را به‌ صورت کامل بیان می‌کند.

این کارشناس ارتباطات خاطرنشان می‌کند: در سریال «Pandemic»، دقیقاً در همین زمان و در آستانه شکل‌گیری ویروس کرونا به‌ صورت سراسری اکران می‌شود و در آن نشانه‌های مختلفی از انتشار این ویروس تحت عنوان یک توطئه برنامه‌ریزی‌شده از قبل وجود دارد و آمریکا همواره به دنبال این است که ابرقدرتی خود را برای تمامی جهان اثبات کند.

وی ادامه داد: اینکه آمریکا اصرار دارد یک ویروس در سطح جهان منتشر شود و مردم دنیا تحت لوای آمریکا به درمان آن برسند، خود امری است که حقیقتاً این بحث تئوری توطئه بودن این ویروس را بیشتر مسجل می‌کند.

محمودی با طرح این سؤال که چرا ویروس کرونا طبق سیاست‌های پیش‌روی آمریکا عمل می‌کند، ابراز می‌دارد: پروژه آمریکایی مورد بحث به نام «Nssm200» است که در این پروژه می‌بایست درصد زیادی از جمعیت جهان از بین بروند و تأکید این پروژه بر روی نابودی پیرمردها و افراد مسن است. شاهد این هستیم که این ویروس دقیقاً افراد مسن را درگیر می‌کند و افراد بالای شصت سال از احتمال مرگ بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی می‌گوید: یکی از فایده‌های کلان این ویروس برای آمریکا این است که در انتهای کار این کشور به‌ عنوان ابرقدرت دنیا به تمام جهانیان معرفی شود! حال این ویروس چه توسط آمریکا ساخته‌شده باشد و چه نه! وظیفه فعلی ما این است که با تقویت سیستم درمانی خودمان و سیستم پدافندی بیولوژیکی سعی کنیم از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.