دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر:

وضعیت تئاتر بحرانی است

جشنواره تئاتر آرخه

سینماپرس: رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به نامه سرگشاده هنرمندان تئاتر به وزیر ارشاد و معقول دانستن مطالبات درج شده در این نامه، تصریح کرد که در شرایط پیش آمده کرونایی وضعیت تئاتر بحرانی است.

به گزارش سینماپرس، خانه تئاتر در اقدامی صنفی نامه‌ای سرگشاده را که دربرگیرنده مطالبات مدنی و صنفی خانواده تئاتر در شرایط پیش آمده به دلیل بحران شیوع ویروس کروناست، به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته و در حال حاضر خانواده تئاتر ایران از سراسر کشور در حال امضای این نامه هستند.


ایرج راد، رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر درباره این نامه سرگشاده به وزیر و خواسته‌های هنرمندان تئاتر در شرایط بحرانی کرونایی به مهر گفت: همواره تئاتری‌ها در بدترین شرایط و وضعیت قرار داشتند و حالا با شیوع ویروس کرونا این وضعیت بدتر شده است. تئاتر هیچ وقت زندگی تئاتری‌ها را تأمین نمی‌کرد ولی در کنار آن فعالیت‌های دیگری نظیر بازی در فیلم یا سریال یا فعالیت‌های جنبی مرتبط با تئاتر انجام می‌دادند تا گذران زندگی داشته باشند ولی با وضعیت فعلی انجام آن کارها نیز امکانپذیر نیست.


وی یادآور شد: نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که نمایش‌های بسیاری از دوستان ما قبل از شروع تعطیلی‌های کرونایی حدود ۱۰۰ سالن دولتی و خصوصی در تهران و همچنین سالن‌های شهرهای مختلف کشور روی صحنه بود که اجرای‌شان متوقف شد، همچنین تعداد زیادی نمایش در حال تمرین برای به صحنه رفتن در نوبت اجرایی خود بودند که آن‌ها نیز متوقف و بلاتکلیف شدند زیرا زمان بازگشایی و فعالیت مجدد سالن‌ها و اجراهای تئاتری مشخص نیست.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.