دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

دست خالی اهالی سینما از عیدی میلیاردی وزارت ارشاد/۴

شهیدی: رفتار نادرست مدیران خانه سینما تبعیض شدیدی میان سینماگران به وجود آورده است/ چرا مانند دولت قبل سبدکالا و عیدی به همه هنرمندان تعلق نمی گیرد؟

وجیه الله شهیدی

سینماپرس: وجیه الله شهیدی رئیس انجمن مدیران سالن های سینما با انتقاد شدید نسبت به عملکرد ضدصنفی مدیران خانه سینما و عدم اهدای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به یکایک اعضای این نهاد گفت: رفتار نادرست مدیران خانه سینما تبعیض شدیدی میان سینماگران به وجود آورده است؛ متأسفانه کسی به فکر اهالی سینما نیست! نه مدیران خانه سینما نه آقای انتظامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی و نه هیچ شخص دیگری تدبیری برای رفع مشکلات مالی و بحران معیشتی اهالی سینما ندارند و این در حالی است که امروزه سینماگران با معضلات متعددی در زندگی های شان روبرو هستند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مهمترین دلایل بی توجهی به اهالی سینمای کشور آن است که مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به صورت مستقیم با مسئولان صنوف جلسه نمی گذارند و تصمیم گیری های شان تنها با حضور مدیران خانه سینما است! در واقع اصناف هیچ جایگاه و نقشی در تصمیم گیری های مدیران ندارند و آن ها برای همه تصمیم گیری می کنند!

شهیدی خاطرنشان کرد: در این دوران بحرانی کرونایی وظیفه مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران حمایت مادی و معنوی از یکایک اهالی سینمای کشور بدون هرگونه اما و اگر و تبعیضی است.

رئیس انجمن مدیران سالن های سینما با تأکید بر اینکه صنف ما یکی از اولین اصنافی بود که بعد از شیوع بیماری کرونا تعطیل شد اظهار داشت: متأسفانه تا امروز علیرغم تمامی پیگیری ها هیچ گونه حمایتی نه از سوی خانه سینما و نه از سمت سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ما نشده است. صنف ما امروزه یکی از مشکل دارترین صنوف سینمایی است. بسیاری از کارگران و کارکنان سالن های سینما به ناچار و به دلیل بی پولی مفرط و عدم حمایت مسئولان اخراج شده اند و مجبورند با حقوق حداقلی وزارت کار زندگی کنند.

وی سپس به نحوه توزیع ناعادلانه عیدی وزارت ارشاد توسط خانه سینما اشاره کرد و متذکر شد: علیرغم آنکه وزارت ارشاد سالیانه رقمی ناچیز را برای عیدی به ۵ هزار عضو خانه سینما اختصاص می دهد اما همین عیدی ناچیز هم به کل اعضای خانه سینما نمی رسد و مدیران خانه سینما هستند که تصمیم گیری می کنند این ارقام به چه کسانی برسد! در صورتی که هر رقمی از سمت وزارت ارشاد کمک می شود باید به یکایک اعضا تعلق گیرد.

شهیدی سپس با بیان اینکه در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد طی چند دوره سبدهای کالا و کارت های هدیه به یکایک اهالی سینما اهدا شد گفت: چرا مانند دوران آقای احمدی نژاد سبدکالا و عیدی به همه هنرمندان تعلق نمی گیرد؟ ما دلمان از این تبعیض ها خون است و متأسفانه مدیران هم هیچ تدبیری برای پرهیز این گسترش بیشتر این تبعیض ها ندارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.