یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

سینمای جهان؛

کرونا مراسم اسکار را هم لغو می‌کند!

اسکار2018

سینماپرس: شیوع ویروس و بیماری کرونا برگزاری مراسم اهدای جوایز آکادمی ‌علوم و هنرهای سینمایی آمریکا موسوم به اسکار را نیز با چالش جدی روبه‌رو ساخته به نحوی که احتمال لغو آن بسیار زیاد است.

به گزارش سینماپرس، نشریه هنری «ددلاین» با درج این خبر، نوشت اعلام قطعی برگزاری یا لغو مراسم اسکار ۲۰۲۱، پس از جلسه سالانه اعضای هیئت امنای آکادمی ‌اسکار صورت می‌گیرد که قرار بود در ۱۴ آوریل (یعنی پس فردا) برگزار شود اما شرایط و محدودیت‌هایی که حاصل از شیوع بیماری کروناست، این جلسه را حداقل تا دو هفته به تاخیر انداخت.
اگرچه مراسم اسکار در فوریه سال ۲۰۲۱ یعنی حدود ۱۰ ماه دیگر برگزار خواهد شد اما به دلیل اینکه برخلاف دیگر جشنواره‌ها، جوایز اسکار
بر اساس فیلم‌های اکران شده، اهداء می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکثر سالن‌های سینما تعطیل و اکران فیلم‌ها لغو شده یا به تعویق افتاده، آکادمی ‌اسکار برای انتخاب آثار برتر از میان فیلم‌های به نمایش درآمده، در شرایط دشواری قرار گرفته است.
این درحالی است که تولید بسیاری از فیلم‌های فصل نمایش (که از ماه نوامبر تا دسامبر اکران شده و غالباً از میان آنها برگزیدگان اسکار مشخص می‌شوند) بایستی معمولا در چنین ایامی ‌از سال، آغاز و یا در روزهای اوج فیلمبرداری خود به سر ببرند. اما به دلیل مسئله کرونا در حال حاضر اغلب پروژه‌های سینمایی تعطیل و یا به تاخیر افتاده است و معلوم نیست در چه زمانی مجدداً کار خود را دنبال خواهند کرد.
نشریه «دد لاین» در پایان گزارش خود می‌نویسد که البته اعضای هیئت امنای آکادمی ‌اسکار هنوز امیدوارند در صورت گذر از بحران دوران کرونا، شاید بتوانند از طریق مذاکره با شرکت‌های فیلمسازی و سالن‌های سینما برای تغییر زمان اکران فیلم‌ها، اصلاح برخی‌ قوانین یا ایجاد تسهیلات بیشتری برای شرکت در اسکار، مراسم اهدای جوایز را در تاریخ اصلی برگزار نمایند. در غیراین صورت برای نخستین بار در تاریخ مراسم اهدای جوایز اسکار، چاره‌ای جز لغو نود و سومین دوره این مراسم نخواهند داشت.
این در حالی است که حتی مسئولان و مدیران جشنواره‌هایی مانند «جشنواره فیلم ونیز» که در شهریورماه و در ایتالیا (یکی از بحرانی‌ترین مناطق شیوع کرونا در جهان) برگزار می‌شد نیز هنوز لغو یا تعویق برگزاری جشنواره خود را اعلام نکرده‌اند و جشنواره کن هم که در اواسط ماه مه برگزار می‌شد، برگزاری‌اش تنها به ماه ژوئن یا جولای موکول شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.