شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

طی نامه‌ای مطرح شد؛

اعتراض کانون کارگردانان به عملکرد سازمان سینمایی در بحران «کرونا»

کانون کارگردانان سینمای ایران

سینماپرس: کانون کارگردانان سینمای ایران در نامه‌ای که مشخص نیست متن ان به چه نحوی و با چه اجماعی تهیه شده است، به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی عنوان کردند که تخصیص مبلغ پانصد هزار تومان عیدی یا کمک‌رفاهی در شأن سینمای ایران نیست.

به گزارش سینماپرس، کانون کارگردانان سینمای ایران طی نامه‌ای به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی نسبت به بی‌توجهی سازمان سینمایی در شرایط کرونایی اعتراض کرد. اگر چه مشخص نیست که متن این نامه در شرایط کرونایی به چه نحوی و با چه اجماعی تهیه شده است؛ اما در مجموع متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسین انتظامی

ریاست محترم سازمان سینمایی

همانگونه که مستحضرید در ایام سخت شیوع کرونا، تعطیلی پروژه‌ها و سالن‌های سینما باعث شده که تمامی اهالی سینما، خصوصا صنوف کارگری خانه سینما دستخوش بحران معیشتی شوند.

در چنین شرایطی تمامی سینماگران از حضرتعالی توقع همراهی و همدلی داشتند که متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

کانون کارگردانان سینمای ایران همواره نسبت به بی‌توجهی شما به صنوف سینمایی غیرتهیه‌کنندگی گلایه‌مند بود و نمونه‌اش عدم حضور حتی یک عضو غیرتهیه‌کننده صنفی در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما است.

کانون کارگردان سینمای ایران تخصیص مبلغ پانصد هزار تومان عیدی یا کمک‌رفاهی! یا هر عنوان دیگری آن هم با منت و ضرب‌الاجل و با حذف درصد بالایی از اهالی صنوف را در شأن سینمای ایران نمی‌داند چرا که معتقد است تمامی اعضا از حقوقی یکسان برخوردارند و در این شرایط سخت می‌بایست مبلغی مناسب‌تر برای جبران بیکاری و خانه‌نشینی به همه اهالی خانه سینما تعلق می‌گرفت.

ای کاش در این روزها به جای انتشار پیش‌نویس نظام‌نامه تهیه‌کنندگی برای پیش‌نویس به زمین مانده بیمه بیکاری یا حمایت از سینماگران خصوصاً صنوف کارگری سینما پیش قدم می‌شدید. لذا در اعتراض به این شرایط و همراهی با صنوف سینمایی ترجیح می‌دهیم مبلغ عیدی کانون کارگردانان که به کمتر از یک سوم اعضا تعلق می‌گیرد را دریافت نکنیم زیرا اعتقاد داریم رقم فوق مفهوم تامین رفاهی برای هیچ یک از صنوف سینمایی در این شرایط سخت و دشوار کرونایی را نمی‌دهد و تنها یک رفع تکلیف ساده انگارانه است.

با آرزوی سلامتی؛ کانون کارگردانان سینمای ایران»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.