شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

پس از حمایت قبیلگی از یک متهم اقتصادی؛

وقتی نوبت به ضبط سکانس تکذیبه های سریالی می رسد

پولشویی در سینما

سینماپرس: امضای نامه حمایتی سینماگران از محمد امامی موضوعی است که با تایید و تکذیب برخی سینماگران حاشیه ساز شد.

به گزارش سینماپرس، در شرایطی که برخی از خبرهای تایید نشده حکایت از این ‌دارد که طیفی ویژه خوار از اهالی سینما و تلویزیون در نامه‌ای خطاب به رییس قوه‌قضاییه خواستار آزادی محمد امامی تهیه‌کننده سریال‌های بحث برانگیز «شاهگوش» و «شهرزاد» و شماری از فیلم‌های سینمایی شده‌اند که به جرم پولشویی در زندان به سر می برد!

نامه حمایتی ازمتهم صندوق ذخیره فرهنگیان تائید و تکذیب می‌شود

از سویی خبر دیگری منتشر شد که این نامه به درخواست خانواده محمد امامی برای دادن مرخصی به او بوده است و سینماگران قصد حمایت از این متهم و یا دخالت در دستگاه قضا را نداشته اند.

این اتفاق انتقاداتی را نیز به همراه داشت از نیما حسنی نسب منتقد تا مصطفی وثوقی‌کیا از چهره‌های رسانه‌ایِ سرشناس اصولگرایان که نوشت: ‌ «چقدر هم زیبا. خیلی خودجوش دوستان تصمیم گرفتن از این همه متهم بانک سرمایه فقط تقاضای آزادی ‌محمد امامی رو داشته باشند. حداقل برای شکل کار اسم چند نفر دیگه رو هم میاوردید که آدم باور کنه مسئله تون انسان‌دوستانه است و مباحث مالی مطرح نیست.»

همچنین امیر ابیلی منتقد سرشناس دیگر گفته است: «نامه‌ی سینماگران به قوه‌ی قضاییه برای آزادی محمد امامی اتفاق مهمی است. یک معیار مهم برای سنجش میزان صداقت اعتراض همیشگی آن‌ها به وجود فساد در کشور در آینده. کاش قوه‌ی قضاییه اسامی کامل امضاءکنندگان را رسانه‌ای کند.»

اما حالا برخی از کسانی که نامشان در این اسامی وجود دارد با اطلاعیه ها و مصاحبه های مختلف اقدام به تکذیب ماجرا کرده‌اند.

اولین نفری که این موضوع را تکذیب کرد محسن تنابنده بود و با صراحت امضای نامه برای آزادی محمد امامی را تکذیب کرد. تا این لحظه مهران احمدی، محمد حسین مهدویان، روح الله حجازی، عباس رزیجی و مهدی کرم پور امضای خود را تکذیب و کیانوش عیاری و خسرو نقیبی تائید کردند.

ماجرای امضای نامه حمایتی سینماگران از محمد امامی چیست؟

باید دید در نامه‌ای که منتشر شده دیگر چه کسانی دست به تکذیبیه خواهند زد و باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر پشت پرده انتشار این نامه و کسانی که تکذیب یا تایید می‌کنند، خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.