سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

آیا سری دوم سریال سعید آقاخانی همچنان جذاب می‌ماند؟

این آقای «نون. خ» هم نیاز به مراقبت دارد

سریال نون خ ۲

حواشی بر سر برخی تولیدات قبلی تلویزیون، زنگ خطری است برای سیما که بر سرمایه‌هایش ازجمله عوامل و نیز سریال‌های خود مثل همین «نون. خ» نظارت بیشتری داشته باشد تا بی‌خود و بی‌جهت اسیر انتقادات نشوند.

به گزارش سینماپرس، شب‌های تلویزیون فعلاً رنگ و بوی سریال‌هایی با قصه‌های خانوادگی و کمدی دارد. تولیداتی که در تلاشند مثل همیشه مخاطب را سرگرم سازند و خصوصاً در این اوضاع کرونایی روحیه آنان را بهتر و برایشان لحظاتی ایجاد آرامش کنند.

«نون. خ» از فردا سراغ پخش سری دوم خود می‌رود و ادامه ماجرای آقای نورالدین خانزاده را با همان حال و هوای مناطق کردنشین و فضای بصری جذاب روایت کند.

«نون. خ» از معدود سریال‌هایی بود که در زمان پخش، نه‌تنها با واکنش اقوام و برخی منتقدان روبرو نشد، بلکه قصه و فضاسازی آن به شکلی انجام گرفت که حتی عمدتا آن را مورد تفقد قرار دادند.

بر همین اساس هم پس از پخش سری اول در نوروز سال گذشته، با حمایت‌هایی که از سعید آقاخانی و تیم تولید انجام گرفت، گروه سراغ مراحل پیش‌تولید و ضبط آن رفتند. قرار بود این مجموعه در ۲۵ قسمت و برای ماه رمضان پیش رو تدارک دیده شود؛ اما خالی ماندن آنتن و درپیش گرفتن ماهیت نوروزی سیما، باعث شد که «نون. خ. ۲» را در ۱۷ قسمت  آماده کنند تا کنداکتور پخش را همچنان مفرح نگه دارد.

«نون. خ» از معدود سریال‌هایی بود که در زمان پخش، نه‌تنها با واکنش اقوام و برخی منتقدین روبرو نشد، بلکه قصه و فضاسازی آن به شکلی انجام گرفت که حتی عمدتا آن را مورد تفقد قرار دادند.

سعید آقاخانی پیش‌تر هم با ساخت سریال و سابقه بازیگری‌اش نشان داده است که مخاطب تلویزیون را به‌خوبی می‌شناسند و این رگه‌ها را به‌خصوص در قصه‌ای با حال و هوای کمیک درست و بجا به کار می‌گیرد که مثالش نیز سریالی است که از فردا فصل دومش را در دستور پخش قرار می‌دهد.

هرچند سریال کمدی با جزئیات انتقادی ساختن، عمدتاً دچار حاشیه‌هایی می‌شود که مصداقش نیز همین «پایتخت» ی است که از سر بی‌احتیاطی یا شیطنت‌های عمدی برخی عوامل از مسیر اصلی خودش جدا شد و این چند روزه اخیر هم با نقدهای جدی مواجه شده است.

سریال نون. خ

«نون. خ» نیز از تولیدات باکیفیت و قابل احترامی است که لااقل نشان داد به‌درستی می‌تواند از ظرفیت قصه‌های فولکلور و بومی نقاط دست‌نخورده کشورمان استفاده کند و محصولی را تحویل مخاطب سیما دهد که رضایت همگی را معطوف به خود کند.

این سریال و تولیداتی دیگر از این دست که خیلی هم نیستند، نیاز به مراقبت دارند تا به اشتباه از مسیر اصلی خودشان که سرگرمی و روایت قصه‌های دوست‌داشتنی با تمرکز بر خانواده است، خارج نشوند.

«نون. خ» نیز از تولیدات باکیفیت و قابل احترامی است که لااقل نشان داد به درستی می‌تواند از ظرفیت قصه‌های فولکلور و بومی نقاط دست‌نخورده کشورمان استفاده کند.

تصویرسازی از قصه‌های روز جامعه در فیلمنامه‌ها خصوصاً در تلویزیون که خط قرمزهای خودش را دارد، به‌سادگی قابل انجام نیست و اگر بی‌جهت سراغ داستان، کنایه‌ها و یا خط روایت‌های نادرست بروند، باعث از دست رفتن سریال‌های باکیفیت تلویزیون می‌شود و در عین حال مخاطب سیما را نیز سردرگم خواهند کرد.

سریال نون. خ

«پایتخت» ی که نزدیک به یک دهه توانست مخاطب ۹۰ درصدی را به خود جذب کند، به سبب چند سکانس اشتباه ناشی از غرض‌ورزی یکی دو بازیگر تبدیل به اثری شده که به جای رضایت، نقدهای بسیاری را متوجه خود کرده است.

بنابراین این زنگ خطری است به‌ویژه برای تلویزیون که بر سرمایه‌هایش ازجمله چنین عوامل و نیز سریال‌های خود نظارت بیشتری داشته باشد تا بی‌خود و بی‌جهت اسیر انتقادات نشوند. انتظار از سریال‌هایی مثل «نون. خ» و خود سعید آقاخانی در این شرایط بحرانی بالاست تا لااقل کمی اوقات فراغت مردم را پر کنند.

گفتنی است؛ «نون. خ» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و نیز کارگردانی و بازی سعید آقاخانی روزهای آغازین فیلمبرداری‌اش را در کرمانشاه ضبط کرد. حدوداً نیمی از دوران فیلمبرداری‌ در مناطق کرمانشاه و کردستان، روستایی به نام کندوله و اورامان گذشت. بخش‌هایی از این سریال نیز در تهران جلوی دوربین رفت.

در «نون. خ» بازیگرانی همچون حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی عبداللهی، نعیمه نظام دوست، شیدا یوسفی، صبا ایزدپناه، هدیه بازوند و… ایفای نقش کرده‌اند. همچنین میرطاهر مظلومی، شقایق دهقان و مجید یاسر بازیگران جدیدی هستند که در فصل دوم سریال حضور دارند.

*آنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.