دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

به کارگردانی محمد رفیعی؛

فشردگی کار کادر درمان در «وضعیت قرمز»

کرونا

سینماپرس: کارگردان مستند «وضعیت قرمز» گفت: این مستند قصه دلتنگی کادر درمان برای خانواده هایشان و خستگی کادر درمان و فشردگی شیفت هایشان را به تصویر می کشد.

به گزارش سینماپرس، «محمد رفیعی» کارگردان مستند «وضعیت قرمز» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این مستند گفت: مستند «وضعیت قرمز» در حقیقت تلاش کادر درمان در شب سال تحویل و ۲۹ اسفند تا لحظه بعد از تحویل سال ۹۹ است و این را نشان دادیم زمانیکه مردم در آرامش و خواب بودند این کادر درمان مشغول زحمت بودند و در جبهه ای که در حال حاضر وجود دارد مشغول جنگ با این ویروس بودند.

وی ادامه داد: کلیت ماجرای این مستند قصه دلتنگی کادر درمان برای خانواده هایشان و خستگی کادر درمان و فشردگی شیفت هایشان است و وقتی با آنها صحبت می کردیم، می گفتند ۴۰ درصد از مردم در تعطیلات به سفرهای نوروزی رفتند. همچنین افرادی که دستورهای بهداشتی را رعایت نمی کنند، این خستگی مضاعف را به خستگی روحی و جسمی این عزیزان می افزایند، از نگهبان و حراست گرفته تا پزشکانی که با این موضوع درگیرند.

این مستندساز همچنین با بیان اینکه این مستند را داخل یک بیمارستان ضبط کردیم، افزود: با توجه به اینکه این مستند مربوط به شب سال تحویل بود ما هم به ناچار آن را فقط در یک بیمارستان ضبط کردیم.  


وی ادامه داد: در بیمارستان امیر اعلم که ما آنجا بودیم پرستاری بود که خودش سرطان داشت اما آنجا مانده بود و با وجود نقص ایمنی کار می کرد. حتی سرپرستار آنجا هم بیماری تنفسی داشت اما با این وجود پای کار خود ایستاده بود. ما که برای چند ساعت این عزیزان و سختی هایی که این روزها با آنها مواجهند را از نزدیک دیدیم، کاملا متوجه شدیم که عدم رعایت نکات بهداشتی از سمت مردم تبعات کار این عزیزان زحمت کش را دوچندان می کند.

این کارگردان همچنین افزود: ما در آن بیمارستان و در ساعت هایی که آنجا بودیم چند مورد فوتی دیدیم اما کادر درمان که با این موضوع به طور مدام درگیر هستند از نظر روحی آسیب شدیدی می بینند. آنها هم انسان هستند و احساس دارند و هر چقدر  مردم بیشتر رعایت کنند، به عبارتی به وضعیت روحی پرسنل کادر درمانی کمک کردیم. به این فکر کنید کرونا هم تمام شود، ما به این عزیزان کادر درمانی نیاز داریم.

وی با اشاره به مشکلات ساخت مستند «وضعیت قرمز» نیز گفت: تولید مستند در شرایط بحران کار ساده ای نیست و ما خودمان هم باید مدیریتی روی کارمان داشته باشیم. برای همین چاره ای نداشتیم جز اینکه عوامل را به حداقل ممکن برسانیم و گاهی من به عنوان کارگردان کنار تصویربردار می ایستادم و کار دستیاری انجام می دادم و همچنین صدابردار، مدیر تولید کار نیز بود.

این کارگردان ادامه داد: چاره ای نداشتیم و باید کاری می کردیم که ضریب خطر خودمان را کاهش می دادیم. حتی بعد از پایان کار قبلی مان به قرنطینه رفتیم تا خدای نکرده اگر آلوده به ویروس باشیم، کسی را مبتلا نکنیم.

کارگردان برنامه تلویزیونی «همه با هم» همچنین ادامه داد: این مستند در یک قسمت ۲۰ دقیقه ای تولید شد و قرار است پنج شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.