شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

به سبب ترس از شیوع جدید؛

چین دوباره درهای سینما را به روی مردم بست

سینمای چین

سینماپرس: تحلیلگران بر این عقیده اند که تعطیلی فوری سینماهای بازگشایی شده می تواند از یک مورد بیمار کرونایی شناسایی شده دیروز باشد که از طریق مبتلایان خارج خاک چین آلوده نشده بلکه به صورت محلی در استان ژیجیانگ به ویروس کرونا مبتلا شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از رویترز٬ ساعاتی پس از اینکه مقامات شهرداری شانگهای دستور بازگشایی ۲۰۰ سالن سینما برای روز شنبه را صادر کردند٬ امروز جمعه مقامات عالیرتبه چین به خاطر افزایش سطح نگرانی ها در تداوم شیوع کرونا دستور به تعطیلی مجدد سینماهای این کشور دادند.

طی هفته گذشته ۵۰۰ سالن سینما در چین بازگشایی شد اما بخاطر جو حاکم و ادامه پیشگیری مردم این کشور٬ درآمد آنچنانی کسب نکردند.  

میانگین خرید بلیت برای هر روز کمتر از یک نفر و میزان فروش باکس آفیس سراسر چین کمتر از هزار دلار درآمد داشت. با وجودیکه شرایط موجود هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشت اما مسولین چینی بیشتر به جهت عادی سازی جامعه این شروع به بازگشایی سینماها کرده بودند که همین هم با دستورات متعاقب اعلام تداوم نگرانی از شیوع ویروس کرونا٬ لغو و همان تعداد اندک سینماها هم مجددا تعطیل شدند.

حال دفتر ملی فیلم چین دستور تعطیلی مجدد سالنهای سینما را صادر کرده اما اعلام نکرده چه زمانی و تحت چه شرایطی سالن داران میتوانند امیدوار به باز شدن مجدد سینماها شوند.

برخی تحلیلگران بر این عقیده اند که تعطیلی فوری سینماهای بازگشایی شده می تواند نشات گرفته از این باشد که دیروز یک مورد بیمار کرونایی شناسایی شده که از طریق مبتلایان خارج خاک چین آلوده نشده بلکه به صورت محلی در استان ژیجیانگ به ویروس کرونا مبتلا شده است. این استان با شهر پرجمعیت شانگهای و استان جیانگسو همسایه است.

چین به منظور مهار شیوع کرونا و کسب آمار دقیق مبتلایان٬ ورود تمام افراد خارجی حتی آنها که مجوز اقامت دارند را به صورت موقت ممنوع اعلام کرده و طی هفته گذشته تمامی مبتلایان جدید مواردی بودند که خارج از چین به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.   حالا با ثبت یک مورد که در داخل ویروس را دریافت کرده سطح نگرانی ها در این کشور افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.