سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به دلیل شیوع «کرونا»؛

دولت انگلیس از مردم خواست سینما نروند

سالن سینما

سینماپرس: نخست وزیر بریتانیا سرانجام از مردم خواست برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا هر نوع تجمع اجتماعی و سفر در بریتانیا را متوقف کنند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، بوریس جانسون از مردم خواست از رفتن به سینماها و دیگر مراکز اجتماعی خودداری کنند و اگر می‌توانند از خانه کار کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت سینماها را وادار به تعطیلی می‌کند گفت دولت توصیه بسیار قوی دارد که مردم به چنین مراکزی نروند. وی افزود معتقد است دولت نباید از قدرت برای بستن چنین مراکزی استفاده کند و مالکان این مراکز باید تصمیم درست را خودشان بگیرند.

دولت از امروز سه‌شنبه دیگر از گردهمایی‌های جمعی حمایت نمی‌کند.

احتمال می‌رود بسیاری از زنجیره‌های سینمایی و مالکان سینماها که تاکنون منتظر دستورالعمل دولت بودند، با اعلام جلوگیری از تماس‌های غیرضروری، اقدام به عمل بستن سینماها کنند.

پیش از اعلام دولت تنها معدودی از مشاغل به صورت پیشگیرانه اقدام به تعطیلی کرده بودند.

تئاتر اولد ویک لندن پیش از این و دو هفته پیش از پایان نمایش «پایان بازی» با بازی دنیل رادکلیف اقدام به تعطیلی کرده بود و برخی از تئاترهای مستقل از جمله «آرکولا» نیز از شنبه برنامه‌هایشان را متوقف کرده بودند.

در حالی که هنوز بیشتر سینماهای بریتانیا باز هستند، سینماهای زنجیره‌ای «شوکیس» به عنوان نخستین مجموعه سینماهای بریتانیا به ضرورت فاصله اجتماعی در آخر هفته توجه کرد.

موسسه هنرهای معاصر (ICA) نیز از مهمترین مراکز هنری بریتانیا بود که پیش از این درهایش را بست. استفن کالمار مدیر این مجموعه همزمان با این کار از دولت بریتانیا برای بی‌عمل ماندن در این زمینه انتقاد کرده بود.

شماری از تولیدات سینمایی و تلویزیونی در بریتانیا متوقف شده که تولید «ساحره» نتفلیکس با بازی هنری کاویل و «پری دریایی کوچک» توسط دیزنی از جمله آنهاست.

تاکنون ۳۶ نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان باخته‌اند. شب پیش ادریس البا از بازیگران سرشناس بریتانیایی اعلام کرد مبتلا به ویروس کرونا شده است.

دولت بریتانیا برخلاف دیگر کشورهای اروپایی که بر بستن مدارس اصرار داشته‌اند اعلام کرده افراد بالای ۷۰ سال باید تا ۱۲ هفته از تماس‌های غیرضروری با دیگران خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.