دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

اظهار ناراحتی رئیس انجمن سینماداران کشور از تصمیم سازمان سینمایی؛

از تصمیم سازمان سینمایی در حیرتم/ تکدی‌گری نمی‌کنیم!

انجمن سینماداران

سینماپرس: رئیس انجمن سینماداران کشور از تصمیم سازمان سینمایی مبنی بر حل مشکلات سینماداران اظهار تعجب و ناراحتی کرد.

به گزارش سینماپرس، با تشکیل کارگروهی مبنی بر حل مشکلات و مسائل سینمای کشور در روزهای بیکاری. عدم اکران و پخش فیلم‌های سینمایی کشور، تصمیماتی در خصوص بخش‌های آسیب‌پذیر سینمای کشور گرفته شد که به اطلاع عموم رسیده است.

سینماداران کشور نیز در این بین دارای دو بند بودند یکی پرداخت سهم کارفرمای بیمه تأمین اجتماعی و دیگری وام ۱۰ میلیون تومانی برای هر سالن سینمایی کشور.

تسنیم در گفت‌وگوی کوتاه از رئیس انجمن سینماداران کشور درباره تصمیمات سازمان سینمایی در خصوص سینمادران کشور کرد که با واکنش گلایه‌آمیز وی روبرو شد.

محمدقاصد اشرفی در ابتدای مصاحبه خود ضمن تشکر از تمام کادرهای درمانی و بهداشتی کشور در خصوص حل و مقابله با بیماری کرونا گفت:

در خصوص برنامه و تصمیمات سازمان سینمایی باید بگویم که از تصمیمی که گرفتند واقعاً شوکه شدم. تصمیمی که گرفتند نشانه نادیده گرفتن سینمادارن است. باتوجه به اینکه هزینه سینماها بسیار زیاد است کمک ۱۰ تومانی چه کمکی می‌تواند به من سینمادار بکند؟ چه کارشناسی در این خصوص صورت گرفته است و با کدام کارشناسان خبره در این زمینه مشورت شده است؟

وی در ادامه بیان کرد: در حیرتم به این تصمیم که ما را به عنوان قشر آسیب پذیر در نظر گرفتند و در عین حال به این قشر چنین سرویسی می‌دهند. به صراحت می‌گویم که ۱۰ میلیون تومان اصلاً جبران خسارات نمی‌شود. در صحبتم نیز با سینمادران متأسف شدند که با وجود چنین شرایطی که در آن قرار داریم با این مبلغ چگونه ضررهای سنگین ما جبران خواهد شد.

رئیس انجمن سینماردان ضمن ابراز گلایه اظهار داشت: این تصمیم را شخصاً توهین به سینماداران درنظر می‌گیرم و نمی‌توانم بگویم که به همکارانم بگویم که این وام را  بگیرند و بهتر است که سازمان سینمایی این وام را در بخش‌های دیگر هزینه کند. در نظر داشته باشیم که این وام بدون بهره نیست و با بهره ۴ درصد و سقف ۶ ماهه است و باید در سازمان برای ضمانت چک هم بگذاری.  حالا که این وام را دارند می‌دهند برای جبران این شرایط سخت بهره‌اش دیگر برای چیست؟ این شیوه وام دادن به نظرمن فرار رو به جلو است و داریم با این کار  تکدی‌گری می‌کنیم.

۴ ماه حقوق و دستمزد عوامل سینما را حساب کرده‌ایم و داده‌ایم و زیر بار سنگینی قرار گرفته‌ایم اما مجبور هم شده‌ایم تعدیل نیرو بکنیم تا بخشی از هزینه‌های ما کم بشود. این یعنی افزودن بیکار به جامعه که باید برای دولت مهم باشد. اما با این شیوه کمک‌رسانی به ما کاری نمی‌توانیم بکنیم. سوال من این است که ضمن احترام برای همه افرادی که در آن جلسات حضور دارند واقعاً کارشناسی این تصمیمات بدون حضور حتی یک سینمادار صحیح است؟ باید یک سینمادار در آن جلسات حضور پیدا می‌کرد تا بگوید که این کار واقعاً عبث است و مشکلی را حل نمی‌کند.

وی در پایان در خصوص ارائه پیشنهاد خود به سازمان سینمایی گفت که ما در همان ابتدا در طی نامه‌ای به صورت مکتوب پیشنهاد شخصی خود را مبنی بر پرداخت وام بدون بهره و با مبلغ بیشتر و همینطور سقف بلندمدت ارائه دادیم که بتواند مشکلی حل شود. در نظر داشته باشیم که با باز شدن سینماهای کشور مشکل سینماداران به زودی حل نخواهد شد زیرا تا مدت قابل توجهی احتمالاً تماشاگر به سینما نیز نخواهد آمد و سینما بدون تماشاگر باز دچار ضرر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.