یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

منتظر می مانیم!

واکنش جشنواره کن به ادعای نشریه لوپوئن

جشنواره کن

سینماپرس: مقامات جشنواره بین‌المللی فیلم کن گزارش یک نشریه فرانسوی مبنی بر لغو جشنواره سینمایی کن در سال ۲۰۲۰ را رد کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، مجله هفتگی لوپوئن دیروز از قول یکی از اعضای هیات مدیره کن نوشت که برگزاری این دوره خیلی سخت است؛ گرچه غیر ممکن نیست که این جشنواره بخواهد با توجه به مشکلات ویروس کرونا برگزار شود.

بلافاصله پس از آن مقامات جشنواره کن این گزارش را رد کردند.

در گزارش این نشریه که دیروز شنبه منتشر شد، آمده بود که به دلیل گسترش بحران کرونا و بیشتر شدن ابعاد محدودیت از نظر تجمع افراد، این جشنواره احتمال کمی دارد که برگزار شود.

اما مقامات کن این سخنان را رد کردند و بار دیگر به صورت رسمی اعلام کردند که حالا برای این حرف‌ها زود است و تا نیمه آوریل در این باره تصمیم نخواهند گرفت.

کن قرار است اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره را ۱۶ آوریل منتشر کند و این دوره جشنواره نیز قرار است از ۱۲ تا ۲۳ ماه می برگزار شود.

عضو هیات مدیره گفته است که خیلی سخت است، نمی‌گویم غیر ممکن است، که بخواهیم فیلم‌هایی را از کشورهای چین، کره، ایران، ایتالیا و بدون شک ۵۰ کشور دیگر که این روزها درگیر بیماری کرونا هستند انتخاب کنیم و بازیگران و کارگردان‌ها نیز قادر به سفر نباشند. در عین حال فیلم‌ها در سالن‌هایی با گنجایش ۲ هزار نفر به نمایش درمی‌آیند و سالن اصلی جشن کن ۲۳۰۰ صندلی دارد و اکنون گردآمدن بیش از ۱۰۰ نفر ممنوع شده است. این عضو یادآوری کرده بود که نمی‌توان تصور کرد که اسپایک لی هم که رییس این دوره هیات داوران کن است بخواهد ۱۵ روز را در میان چینن جماعتی از مردم و فضای کنترل نشده از نظر سلامتی بگذراند.

مقامت جشنواره کن تاکید کرده‌اند هیچ تغییری در برنامه‌ها داده نشده و آنها منتظر هستند تا ببینند نتیجه نهایی را چگونه باید گرفت.

مقامات کن در بیانیه‌ای که برای هالیوود ریپورتر ارسال شده تاکید کرده‌اند تصمیم گیری بستگی به وضعیت ملی و بین‌المللی و نیز شهر کن و مرکز سینمای ملی فرانسه دارد و تا نیمه آوریل این تصمیم به اتفاق گرفته خواهد شد.

تاکنون جشنواره جنوب از جنوب غربی که قرار بود از ۱۲ تا ۲۲ مارس برگزار شود و جشنواره فیلم ترایبکا که قرار بود از ۱۵ تا ۲۶ آوریل برگزار شود لغو شده‌اند. چند برنامه سینمایی فرانسه نیز که قرار بود اواخر همین ماه برگزار شود، کنسل شده اند.

اگر جشنواره کن لغو شود اولین بار خواهد بود که در هفتادو سه سال تاریخ آن، این اتفاق می‌افتد. تنها موردی که این جشنواره معتبر جهانی برگزار نشد سال ۱۹۶۸ و به دنبال اعتراضات دانشجویی و کارگری و خواست کارگردان‌ها مطرح فرانسه رخ داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.