شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

امیر مشهدی عباس تشریح کرد:

برنامه‌های «کانون» برای اجراهای ۹۹

امیر مشهدی‌عباس

سینماپرس: مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون اظهار کرد با توجه به اینکه روحیه بچه‌ها در شرایط فعلی خوب نیست، کانون در سراسر کشور بسیج شده تا برنامه هایی را برای بالا بردن روحیه آنها انجام دهد.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های این مرکز برای بالا بردن روحیه بچه‌ها در سراسر کشور با توجه به وضعیت پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا، به مهر گفت: جدول برنامه ریزی ای را برای این ایام در مرکز تدارک دیده ایم که شامل پخش فیلم، فیلم تئاتر و آموزش عروسک سازی و بازی‌های نمایشی می‌شود که از طریق سایت کانون و اینستاگرام آفرینش برای مخاطبان در سراسر کشور بارگذاری می‌شود.

وی یادآور شد: کانون آرشیوی بسیار غنی از فیلم‌ها و نمایش‌های خود را دارد که پخش آن‌ها را در یک کنداکتور در نظر گرفته ایم.

مشهدی عباس درباره تولیداتی جدید برای ارائه در این ایام، افزود: تلاش‌هایی برای تولید برنامه‌های جدید داریم که با درایت مدیریت کانون این تولیدات با فضاهایی سرگرم کننده و امیدبخش در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که با توجه به پایان سال و بودجه‌های در نظر گرفته برای سال ۹۸، شرایط برای تولید برنامه‌های جدید سخت است.

مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون با اشاره به اینکه کانون در کل کشور بسیج شده است تا با تمام توان مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهد، درباره در نظر داشتن برنامه‌هایی آنلاین برای مخاطبان کودک و نوجوان، توضیح داد: فضای اینترنتی هدر اختیار داریم برای برنامه‌های آنلاین بسامان نیست زیرا متقاضی و مخاطبان در سراسر کشور زیاد است. البته در این زمینه هم پیشنهادهایی داده ایم.

وی تأکید کرد: کارهایی را که باید و در حد توان مان باشد برای بچه‌ها انجام می‌دهیم زیرا نمی‌خواهیم کار یا اتفاق بی کیفیتی را رقم بزنیم.

مشهدی عباس در ادامه سخنان خود متذکر شد: بچه‌ها گناهی ندارند و به دلیل اینکه مدام باید در خانه باشند، روحیه خوبی ندارند.

این مدیر تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود درباره جدول اجراهای سال ۹۹ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون با توجه به مدت زمان نامشخص تعطیلی سالن‌ها، تصریح کرد: ما پلان‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای جدول اجراهای تئاتر در سال ۹۹ در نظر گرفته ایم. ما نمی‌دانیم که از چه تاریخی اجراهای تئاتری احیا خواهند شد و تا شرایط عمومی کشور به حالت عادی برنگردد، سالن‌های تئاتر باز نمی‌شوند. ما تا آخر سال ۹۹ گروه‌هایی را متقاضی اجرا داریم و یکی از پلان‌های ما این است که تعداد سئانس‌های اجرا را بیشتر کنیم. ما حتی به اضافه کردن سالن‌های اجرا نیز فکر کرده ایم و شاید برخی سالن‌ها را احیا و در اختیار اجراهای نمایشی قرار دهیم.

وی در پایان گفت: مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون بودجه گروه‌هایی را که اجرای‌شان به دلیل تعطیلی پیش آمده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شد، به طور کامل پرداخت کرد تا متضرر نشوند. راهکارهایی را هم برای گروه‌هایی که قرار است در سال ۹۹ اجرا داشته باشند در نظر گرفته‌ایم که شرمنده هنرمندان تئاتر نشویم زیرا تمام زندگی و ارتزاق هنرمندان تئاتر از تئاتر است و وقتی اجراها متوقف باشد، شرایط مالی برای شأن سخت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.