جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

در سایت کانون پرورش فکری؛

نمایش اینترنتی فیلم «خمره»

فیلم خمره

سینماپرس: فیلم «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز جمعه ۲۳ اسفند روی پرتال اینترنتی کانون قرار می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، کانون پرورش فکری هر روز صبح یکی از تولیدات سینمایی یا تئاترهایش را در پرتال اینترنتی خود منتشر می‌کند. به همین منظور فیلم «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش در روز جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ به نمایش درمی‌آید.

فیلم تحسین‌ شده «خمره» که در سال ۱۳۷۰ ساخته‌ شده و جوایز متعددی به دست آورده است بر اساس کتابی با همین نام به نویسندگی هوشنگ مرادی‌کرمانی از انتشارات کانون ساخته ‌شده است. جایزه‌ یوزپلنگ طلایی از جشنواره فیلم لوکارنو از مهم‌ترین جوایزی است که این فیلم به دست آورده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خمره آب مدرسه‌ای در حاشیه کویر می‌شکند. بچه‌ها بی آب می‌مانند. تلاش معلم برای به دست آوردن خمره‌ای دیگر بی‌نتیجه می‌ماند. زنی از اهالی روستا تصمیم می‌گیرد که این مشکل را حل کند و همچنین او باعث می‌شود تا مدرسه، صاحب خمره نو شود.

هر کدام از این تولیدات به مدت ۲۴ ساعت روی خروجی این پرتال اینترنتی به نشانی www.omid.kpf.ir به‌صورت رایگان قابل دسترس است.

«کلانتری غیرانتفاعی» به کارگردانی زنده‌یاد یداله صمدی و «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش از روزهای ۲۱  و ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ از ساعت ۹ صبح روی پرتال اینترنتی قرار گرفتند.

در این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم و به دلیل تعطیلی مدارس، مهدکودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند، با تلاش داوطلبانه مربیان کانون محتواهایی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و سرگرمی تولید و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین گزیده‌ای از انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های کانون به‌صورت رایگان برای استفاده خانواده‌ها منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به پیک امید کانون به پایگاه www.omid.kpf.ir مراجعه یا با هشتگ‌های «#در_دل_دارم_امید، #کانون_امید، #پیک_امید و #برای_حال_خوب» این آثار و فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

بر همین اساس این طرح، تا پایان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا تداوم خواهد داشت. پیک امید فعالیت داوطلبانه و جهادی مربیان کانون در شرایط بحران و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان است که در فضای مجازی دنبال می‌شود.

همچنین ارائه نسخه الکترونیکی بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب و ۲۰ عنوان کتاب‌ صوتی کانون در سایت اینترنتی کانون از ۱۷ اسفند آغاز شده است و به مدت یک هفته به صورت رایگان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.