چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

به کارگردانی حجت عدالت؛

جنانایات وحشیانه هندوها علیه مسلمانان در هند مستند می شود

مستند «تولد یک تراژدی»

سینماپرس: تیم تولید گروه مستند روایت فتح اوایل تابستان ۹۸ جهت ساخت مستندی با موضوع وحدت اسلامی به کشور هند، ایالت جامو و کشمیر سفر کردند.

به گزارش سینماپرس، حجت عدالت پناه کارگردان مستند «تولد یک تراژدی» گفت:  آنچه در هند رخ می‌دهد، مربوط به چند روز اخیر و حتی یک ماه اخیر نیست و توالی چند بحران و تقابل این دو گروه عقیدتی در این کشور سبب شده است که خشونت علیه مسلمانان افزایش یافته و دولت هندوستان نیز در این مسیر از حمایت‌های لازم از مسلمانان کوتاهی کرده است.
وی ادامه داد : تابستان ۹۸، بعد از ورود به کشمیر در جریان مشکلات و مصائب مسلمانانی که در یک کشور با اکثریت هندو زندگی می کردند قرار گرفتیم. این مشکلات با روی کار آمدن دولتی با گرایش افراطی هندو و ضد مسلمانان بیشتر و تهدیدها و سخت گیری ها نیز بیشتر از قبل شده است به طوری که وقتی وارد دره کشمیر شدیم گویا به یک منطقه کاملاً نظامی رفتیم.
عدالت پناه افزود: چند روز بعد از بازگشت تیم تولیدمان از کشمیر؛ خبر دار شدیم  که راستگرایان هند، پروژه اسلام‌ستیزی خویش را با لغو خودمختاری ایالت مسلمان‌نشین جامو و کشمیر در ماه آگوست ۲۰۱۹ شروع کردند و پرده‌های دیگر این سیاست را در فیصله دادن پرونده مسجد بابری و نیز سلب تابعیت از مسلمانان ایالت آسام و در نهایت تصویب قانون بازنگری در قانون تابعیت دنبال کرده اند.
کارگردان مستند «تولد یک تراژدی» اضافه کرد: خشونت سازماندهی شده علیه مسلمانان مظلوم هندی ما را مصمم کرد مستندی با موضوع سیر تاریخی از تحولات و اتفاقاتی پیش آمده در چند سال اخیر کشمیر بسازیم.
عدالت پناه تصریح کرد: مسئولیت حفظ و نجات جان انسان‌ها یک مسئولیت جهانی‌ است و هیچ ملت آزاده‌ای حتی باوجود تبعات سیاسی نباید نسبت به چنین رویدادهایی بی‌تفاوت باشد. تمام تلاش ما در این اثر بر این بوده است که روایتی مستند از وقایع رخ داده باشد.
عدالت پناه در پایان گفت: تدوین مستند «تولد یک تراژدی» رو به پایان است، این مستند محصول گروه مستند روایت فتح می باشد و به زودی از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.