سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

معاون صدای رسانه ملی خبر داد؛

رادیو نوروز راه اندازی می‌شود

رادیو نوروز

سینماپرس: معاون صدای رسانه ملی از راه اندازی رادیو نوروز و فعالیت آن تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، معاون صدای رسانه ملی از راه اندازی رادیو نوروز از ۲۸ اسفند ماه الی ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

شاه آبادی با اشاره به اهمیت فضای کنونی کشور در خصوص اهداف راه اندازی رادیو نوروز گفت: تعطیلات نوروزی و فرارسیدن فصل بهار فرصتی است تا با ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و دمیدن روح شادابی در جامعه، فرآیند اطلاع رسانی به هنگام از ارائه خدمات دستگاه‌های امدادی، نظارتی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها را میسر سازد.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط خاص ایجاد شده در کشور و بسیج همگانی مبارزه با ویروس کرونا، توجه و تاکید بیشتری بر ارتقای بهداشت عمومی و روان جامعه در مقابله صحیح با انتشار و شیوع این ویروس وجود دارد که تحقق این موارد با آموزش‌های مستمر سلامتی و بهداشتی فردی، خانواده‌ای و عمومی از شاخص‌های برنامه‌ای رادیو نوروز است.

معاون صدای رسانه ملی در ادامه به اهمیت همراهی با دانش آموزان و فاصله گرفتن آن‌ها از محیط‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم آموزشی و مشاوره‌های تحصیلی و اطلاع رسانی از برنامه‌های آموزشی صدا و سیما فراهم خواهد شد.

دکتر شاه آبادی، ظرفیت‌های فرهنگی نوروز در تاریخ ایران، ملل و اقوام و دستاوردهای نوروزی در تحکیم روابط اجتماعی و آداب و رسوم منحصر به فرد نوروز در جوامع ایرانی و نوروز در آن سوی مرزها و کشورهای همسایه که نوروز را جشن می‌گیرند را از مهمترین عناوین برنامه‌های رادیو نوروز دانست که در قالب مجله‌های فرهنگی و اجتماعی تقدیم مخاطبین رادیو نوروزی می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره گیری رادیو نوروز از موسیقی‌های اقوام ایرانی، آواها و نواهای نوروزی و موسیقی اصیل ایرانی در جهت نشاط اجتماعی نیز از دیگر فعالیت‌های این شبکه رادیویی است.

شاه آبادی در ادامه گفت: رادیو نوروز با رویکرد، نوروز در خانه همراه شنوندگان در اوقات فراغت در ایام نوروز خواهد بود. رویکرد این شبکه تعامل حداکثری با مخاطبان و شنوندگان است تا با اجرای جنگ‌ها و مسابقات متنوع همنشین خوب و جذابی برای شنوندگان در اوقات فراغت نوروزی باشد.

دکتر شاه آبادی یاد آور شد: سهولت دسترسی و همراهی رسانه رادیو در این لحظات مهم در کنار ارزان و قابل دسترس بودن آن وجه تمایز این رسانه گرم نسبت به سایر وسایل ارتباط جمعی مثل تلویزیون و فضای مجازی است که می‌توان در شرایط خاص و سرنوشت ساز از ظرفیت مهم آن استفاده کرد.

این شبکه رادیویی با شاخص‌های خاص برنامه‌های مجله‌ای ۴ ساعته با موضوعات سرگرمی، تفریحی، فرهنگی، اطلاع رسانی، آموزشی، سلامت و بهداشت، اجتماعی، اخبار و رویدادها از روز ۲۸ اسفند ماه و به صورت ۲۴ ساعته از سه درگاه رادیو روی موج FM ردیف ۹۵.۵ مگا هرتز، نرم افزار ایرانصدا و گیرنده‌های دیجیتال قابل دریافت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.