سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

نماینده جشنواره فیلم کن اعلام کرد:

کرونا جشنواره فیلم کن را متوقف نمی‌کند

جشنواره کن

سینماپرس: نماینده جشنواره فیلم کن اعلام کرد کارکنان این مجموعه همچنان به کار و ارتباط خود با مسئولان برای برقراری این رویداد ادامه می‌دهند.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، برگزار کنندگان جشنواره فیلم کن که قرار است از دو ماه آینده آغاز به کار کند، اعلام کردند علیرغم نگرانی‌های زیاد در صنعت فیلم و فیلمسازی در پی ویروس کرونا، همه مثل شرایط عادی در حال کار کردن هستند.

روز یکشنبه فرانسه اعلام کرده بود به منظور کاهش و جلوگیری از شیوع ویروس، تجمع‌های بیش از یک هزار نفر را ممنوع کرده بود و به همین خاطر بسیاری تصور می‌کردند که این اتفاق به برنامه امسال جشنواره کن پایان می‌دهد.

این سخنگو خطاب به گاردین گفت: هیچ چیزی تغییر نکرده است. کارکنان جشنواره در حال جاضر مشغول کار کردن هستند. روسای جشنواره نیز با شهرداری و بخشدار شهر کن در حال برقراری ارتباط هستند و تمام اقدامات اجباری را برای پیروی از قانون انجام خواهند داد.

گفتنی است روز پنجشنبه، مسئولان فرانسه تجمع‌های عمومی بیش از ۵ هزار نفر  در فضاهای عمومی را تا پایان ماه می‌ممنوع کرده بودند و زمان معتبر بودن محدودیت‌های جدید هنوز مشخص نیست.

بزرگترین سینمای این جشنواره ۲۳۰۰ صندلی دارد. سال گذشته این جشنواره ۱۲ هزار و ۵۰۰ نماینده را به خود جلب کرده بود. این جشنواره روز جمعه اعلام کرد که میزان تقاضاها برای حضور در رویداد امسال ۹ درصد افزایش داشته است.

برگزار کنندگان جوایز فیلم ونیز و تورنتو که در اواخر تابستان برگزار می‌شوند، اعلام کردند که آن‌ها در حال بررسی اوضاع هستند و هنوز زود است که در مورد تغییر در برنامه‌ها صحبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.