دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

در شرایط کرونایی؛

«آقای اشمیت» هم مانند همه بلاتکلیف است

نمایش «آقای اشمیت کیه»

سینماپرس: سهراب سلیمی که دی ماه اجرای نمایش «آقای اشمیت کیه» را ناتمام گذاشت، قصد داشت این نمایش را تیر ماه آینده در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد اما به دلیل تغییر برنامه سالن‌های نمایشی در پی شیوع ویروس کرونا، فعلا زمان اجرای دوباره این نمایش مشخص نیست.

به گزارش سینماپرس، این کارگردان تئاتر به ایسنا گفت: این نمایش در شرایط برزخ و فشار دی ماه به صحنه رفت و با وجود رضایت تماشاگران گوناگون از اجرای آن، به دلیل وضعیت ویژه‌ای که در این ماه پیش آمد، اجرای آن را متوقف کردیم.

او ادامه داد: از سال گذشته یک نوبت اجرا در تماشاخانه ایرانشهر داشتم و بنا بود نمایشنامه «دفتر خاطرات» ژان کلود کاریر را که یک متن زیبای عاشقانه است، در این تماشاخانه به صحنه بیاورم ولی به دنبال اتفاقاتی که برای اجرای «آقای اشمیت کیه» رخ داد، بهتر دیدم همین نمایش را بار دیگر در این تماشاخانه اجرا کنم.

سلیمی اضافه کرد: ما برای تیرماه در تالار استاد سمندریان نوبت اجرا داشتیم ولی به دلیل توقف اجرای نمایش‌ها در اسفند ماه و برنامه نامشخص سالن‌های تئاتر، طبیعی است که زمان اجرای ما نیز تغییر خواهد کرد.

کارگردان نمایش‌های «خرده جنایت‌های زن و شوهری» و «مهمانسرای دو دنیا» با ابراز تاسف از وضعیتی که این روزها در پی شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، افزود: این بحران، یک منطقه یا یک کشور را در بر نمی‌گیرد و یک اپیدمی همگانی است و هر کس بنا به موقعیتی که دارد، متاثر از آن است و این روزها برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت همه بلاتکیلف مانده است.

او تاکید کرد: در این وضعیت دشوار همگانی، هم شرایط همکارانم را درک می‌کنم و هم کار دشواری را که مدیران تئاتر برای تغییر جدول اجرای نمایش‌ها در پیش دارند.

سلیمی خاطرنشان کرد: طبیعی است اول باید به وضعیت مطلوب و عادی برسیم تا در وهله اول گروه‌هایی که اجراهایشان متوقف شده، بتوانند نمایش‌های خود را روی صحنه بیاورند و در ادامه نیز دیگر گروه‌ها در نوبت اجرا قرار بگیرند.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: هیچ یک از ما جدای از هم نیستیم و همه تابع این شرایطیم.

سلیمی که قصد داشت پیش از تیرماه این نمایش را در چند شهر دیگر نیز روی صحنه ببرد، افزود: اجرا در دیگر شهرها، خواسته گروهی ماست و خوشبختانه برخی از استان‌ها هم به این موضوع علاقه‌مند بودند و در همین راستا با چند شهر مختلف رایزنی کرده و به نتایجی هم رسیده بودیم که ناگهان با گسترش این ویروس رو به رو شدیم. طبیعتا در حال حاضر وضعیت مناسبی برای برنامه‌ریزی وجود ندارد و باید از این بحران عبور کنیم.

او یادآور شد: دی ماه هم که این نمایش را روی صحنه داشتیم، با چند بحران رو به رو شدیم ولی این روزها شرایط به مراتب بدتر است و زمانی می‌توان به اجرای تئاتر فکر کرد که آرامش، سلامتی و امنیت برقرار باشد.    

نمایش «آقای اشمیت کیه» اثر مشهوری به قلم سباستین تیری است و شهلا حائری آن را ترجمه کرده است.

این نمایش دی ماه امسال با بازی ایرج راد، شهره رعایتی و میثم رازفر در تالار عباس جوانمرد عمارت خانه تئاتر روی صحنه بود و سلیمی قصد داشت این اثر را با همین بازیگران بار دیگر روی صحنه بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.