دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

باکس آفیس؛

«به پیش» با ۴۰ میلیون و «مسیربرگشت» با ۴ میلیون دلار شروع کرد

باکس آفیس

سینماپرس: تحلیل‌گران باکس آفیس می‌گویند که تأثیر نگرانی حاصل از ویروس کرونا روی سینما رفتن در پایان هفته مردم کاملاً روشن نیست.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپوتر، انیمیشن «به پیش» توانست در افتتاحیه خود در ۴ هزار و ۳۱۰ سالن سینما در آمریکای شمالی ۴۰ میلیون دلار به عنوان یکی از پایین‌ترین فروش انیمیشن‌ها کسب کند. (تصویر نمایه برای فیلم «مسیر بازگشت» است)

هنوز تأثیر ویروس کرونا بر سینما رفتن مردم در آمریکا در پایان هفته کاملاً روشن نیست یا اینکه باید گفت «به پیش» با مشکل فروش خودش روبرو شده است. مقایسه‌ها با سال قبل، که انیمیشن کاپیتان مارول در افتتاحیه توانست ۱۵۳ میلیون دلار فروش داشته باشد، بی‌رحمانه است.  

تأثیر کرونا ویروس در بازار جهانی اما کاملاً روشن است، به طوری که سینماها در چین بسته شدند و درآمد باکس آفیس در بازارهای کره جنوبی، ایتالیا و ژاپن در معرض خطر قرار گرفت. «به پیش» که در هیچ کشوری به خاطر ویروس کرونا اکران نشد، به فروش خود در ۴۷ کشور با رقمی از ۲۸ میلیون تا ۴۷ میلیون دلار خوش بین بود.

در حالی که این انیمیشن نمره ۸۶ درصد را از منتقدین راتن تومیتوز و A  را ار سینما اسکور دریافت کرد، تنها توانست بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی خود قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت کلی فروش داشته باشد.

فیلم یونیورسال و بلام هاوس یعنی «مرد نامرئی» در جایگاه دوم خود در پایان هفته دوم قرار گرفت. این فیلم در ۳ هزار ۶۱۰ سالن سینما برای ۱۰ روز در فروش داخلی خود ۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار کسب کرد. این فیلم در بازار جهانی توانست ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از ۶۵ مارکت جهانی از مجموع فروش جهانی ۴۵ میلیون دلار کسب کند و در مجموع فروش داخلی و جهانی ۹۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به جیب بزند.

درام بزرگسالانه «مسیر برگشت» با بازی بن افلک با ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در ۲هزار و ۲۰ سالن سینما آغاز به کار کرد. این آغاز خوبی برای این فیلم بود که عوامل درجه یک خود را به رخ کشید و بازگشت مناسبی برای بن افلک بود که می‌توانست برای او بد تمام شود.

فیلم «سونیک خارپشته» در جایگاه چهارم در سومین هفته فروش خود قرار گرفت. این فیلم در فروش داخلی خود از ۳ هزار و ۷۱۷ سالن سینما در هفته قبل ۸ میلیون دلار کسب کرد و در مجموع فروش داخلی خود در این سه هفته ۱۴۰ میلیون دلار به‌دست آورد. این فیلم همینطور در باکس آفیس جهانی خود ۱۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از مجموع فروش کلی ۲۹۵ میلیون دلار کسب کرد.

فیلم قرن بیستم و دیزنی «آوی وحش» در جمع ۵ فیلم اول با مبلغ ۷ میلیون دلار فروش از ۳ هزار ۹۱۴ سالن در آمریکای شمالی از مجموع فروش داخلی ۵۷ میلیون دلار و نیم و فروش جهانی ۹۹ میلیون دلار خود رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.