چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

حسین مسافرآستانه:

منتظر تشکیل یک ستاد بحران هستیم

حسین مسافر آستانه

سینماپرس: حسین مسافرآستانه، مدیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر عنوان کرد: این روزها منتظر هستیم تا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی تئاتر کشور است یک ستاد بحرانی تشکیل و برنامه ریزی درستی برای گروه های خسارت دیده صورت بگیرد.

به گزارش سینماپرس، حسین مسافر آستانه مدیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر که این روزها همچون سایر تماشاخانه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره وضعیت سالن ها و آغاز اجراها گفت: فعلا هنوز چیز مشخصی وجود ندارد و تنها مسئله مهم و اساسی توجه به تذکرت عمومی وزارت بهداشت و درمان و رعایت آنها است تا جامعه از این معضل کرونا عبور کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است جدول اجراهای سال آتی ایرانشهر به واسطه اجراهای لغو شده اسفند ماه کنونی تغییر کند، گفت: قطعا ما در این زمینه باید تشکیل جلسه بدهیم و تصمیم گیری لازم برای کسانی که در این ماه تعطیل شدند را خواهیم گرفت تا ببینیم جدول برنامه هی سال بعد چه تغییری می کند و نتیجه نهایی بعد از جلسه اعلام خواهد شد. بنابراین قطعا جدول تغییر خواهد کرد.

مسافرآستانه در پاسخ به این سوال که برای گروه هایی که امکان اجرای مجدد ندارند چه تمهیدی خواهند اندیشید، گفت: ببینید این مسئله یک بحران اجتماعی تلقی می شود که تماشاخانه ها هیچ کدام برای آن برنامه یا بودجه مشخص ندارند و نمی توانند هم خسارت مستقل پرداخت کنند، چون پیش بینی برای آن نشده بود این مسئله ای است که همه توقع داریم متولیان فرهنگی تئاتر کشور برای آن تصمیم گیری کنند.

وی در این باره افزود: متولیان تئاتر کشور که در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی است، می بایست برنامه ای بریزند و سیاستی تعیین کنند و به سالن ها اعلام کنند تا همه تکلیف خود را بدانند این امر هم مثل سایر اتفاقات غیر مترقبه نیاز به یک ستاد بحران دارد تا برای آن اتفاق غیر مترقبه تصمیم گیری شود، جامعه تئاتری هم توقع دارند که این ستاد بحران در وزارت ارشاد تشکیل و تصمیم گیری و بخشی از خسارت گروه ها با برنامه ریزی وزارت ارشاد جبران شود.

مسافرآستانه درباره ضدعفونی کردن تماشاخانه ایرانشهر در این ایام گفت: این اقدام را  ایرانشهر قبل از تعطیلی هم انجام داده بود ما جزو اولین تماشاخانه هایی بودیم که هم نسبت به ضدعفونی کردن محیط و هم نصب ضدعفونی کننده و پاک کننده هایی که برای خود مراجعان بود، اقداماتی انجام دادیم که البته به تعطیلی خورد قطعا پیش از شروع فعالیت مجدد دوباره برای ضدعفونی کردن محیط اقدام خواهیم کرد.

وی درباره اجرای نمایش «برگشتن» به کارگردانی خودش در تماشاخانه سرو نیز گفت: این کار هم مثل بقیه گروه ها متحمل خساراتی شد که همه گروه ها توقع داریم برای ما هم تصمیمی برای خسارتمان گرفته شود و مورد حمایت قرار بگیریم. هنوز مشخص نیست بتوانیم اجرای مجدد داشته باشیم یا خیر باید صبر کنیم و ببینیم این شرایط کی و کجا ختم می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.