دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

سیدامیر سیدزاده:

برخی به دلیل ترس از نفروختن فیلم نمی‌سازند

سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما

سینماپرس: تهیه کننده فیلم «تعارض» گفت: فیلم‌های مستقل و معناگرا ما را در مسیر متعالی انسان شدن قرار می‌دهند، این فیلم‌ها معمولا به گیشه فکر نمی‌کنند و بیشتر برای تاثیرگذاری ساخته می‌شوند، به همین دلیل بر ما واجب است که به عنوان تهیه کننده از اینگونه آثار حمایت کنیم.

به گزارش سینماپرس، سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان، پیرامون ساخت فیلم سینمایی «تعارض» گفت: من در طول فعالیت‌های خود در عرصه سینما و تلویزیون برای خودم رسالتی را قائل شده ام، آن رسالت ساخت فیلم‌هایی بود که بقیه دوستان ریسک حضور در آن‌ها را پیدا نمی‌کردند، برخی تهیه کنندگان به دلیل احتمال کم برگشت سرمایه در گیشه از ساخت برخی آثار امتناع می‌کنند، اما من این نوع آثار را به دست می‌گیرم.

وی با اشاره به نیاز حمایت از سینمای غیرگیشه اذعان کرد: حرف من این است که برای سینمای مستقل چه باید کرد، آیا فیلمی که خوراک روح انسان را فراهم می‌کند و تنها به گیشه چشم ندوخته نباید ساخته شود، معمولا اینگونه فیلم‌ها به پویایی تفکر کمک شایانی می‌کنند، حال چرا نباید به دلیل ترس از نفروختن این فیلم‌ها ساخته نشوند.

تهیه کننده فیلم «پاسیو» در همین راستا ادامه داد: فیلم‌های مستقل و معناگرا ما را در مسیر متعالی انسان شدن قرار می‌دهند، این فیلم‌ها معمولا به گیشه فکر نمی‌کنند و بیشتر برای تاثیرگذاری ساخته می‌شوند، به همین دلیل بر ما واجب است که به عنوان تهیه کننده از اینگونه آثار حمایت کنیم.

وی نبود حمایت دولتی از سینما را مشکل ساز دانست و افزود: به طور قطع و یقین مسئولین فرهنگی کشور در ساخت آثار ارزشی و تفکر برانگیز کم کاری کرده اند، به همین دلیل من طی سال‌ها فعالیت در حد توانم سعی بر پر کردن خلاء ساخت چنین آثاری کرده ام، شاید این فیلم‌ها گیشه هیجان انگیزی نداشته باشند، اما از لحاظ شان هنری به یقین برای من جواب خوبی داشته اند.

تهیه کننده فیلم «مادر قلب اتمی» درباره سایر فعالیت های خود تاکید کرد: به امید خدا فیلمی متفاوت در تاریخ سینمای ایران را در دست دارم، این فیلم در طول سال‌های اخیر کاملا نوآورانه و درباره حفظ آثار میراث فرهنگی است، این فیلم در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار داشته و به نوعی تلفیقی از درام و زیبایی شناسی ایران است.

سیدزاده درباره کارگردان فیلم جدید خود خاطرنشان کرد: کارگردان این فیلم کار اولی است که بعدها در مجموعه‌ای از اخبار معرفی می‌شود. این فیلم درام بسیار قوی در خود دارد و قرار است بازیگرانی درجه یک در آن به ایفای نقش بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.