شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

به کارگردانی منوچهر مشیری؛

پدر علم قنات ایران در «زنده ام به جستجو»

مستند «زنده‌ام به جستجو»

سینماپرس: مستند «زنده‌ام به جستجو» به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه و کارگردانی منوچهر مشیری پرتره‌ای از جواد صفی نژاد پدر علم قنات ایران شنبه ۱۰ اسفند ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، ناهید دل‌آگاه تهیه کننده مستند  «زنده‌ام به جستجو» با تأکید بر اهمیت پژوهش در سینمای مستند، گفت: ساخت مستند در تمام جهان به‌ویژه در کشورهایی با قدمت، فرهنگ و مدنیت ایران مستلزم پژوهش دقیق و درست است و اگر قرار باشد گوشه‌ای از فرهنگ، تمدن و آداب‌ و رسوم مردم ایران را به مخاطب معرفی کنیم باید اطلاعات دست‌اول و درستی ارائه کنیم.

وی افزود: «زنده‌ام به جستجو» به بازنمایی گوشه‌ها و جلوه‌هایی از زندگی و فعالیت‌ها و پژوهش‌های یک پژوهشگر پرتلاش و نامی به نام جواد صفی زاده می‌پردازد که در عرصه‌های مختلف به‌ویژه مردم‌شناسی، جغرافیای مناطق مختلف ایران، قنات و کاریز و همچنین آداب‌ و رسوم بخشی از مناطق بختیاری عمری را سپری کرده است.

این تهیه‌کننده گفت: این پژوهشگر پدر علم قنات ایران نام‌گرفته و سال گذشته نیز برای تألیف کتابی با موضوع قنات و کاریز جایزه کتاب سال را از دستان رئیس‌جمهور دریافت کرد، اکنون در سن ۹۱ سالگی همچنان به فعالیت‌ها و پژوهش‌های تاریخی و مردم‌شناسی خودش ادامه می‌دهد.  

دل‌آگاه تصریح کرد: «زنده‌ام به جستجو» مستندی چهره‌نگار است و در جریان تولید آن علاوه بر تهران و شهرری (زادگاه وی) به مناطق کویری یزد و شهرستان اردکان سفر کردیم.

وی گفت: این مستند در ادامه ساخت مستندهای چهره ماندگار که کارکرده‌ام ساخته‌شده و تلاشی است برای اینکه حضور این آدم‌ها را قدر بدانیم و سپاسگزار باشیم.

«زنده‌ام به جستجو» از تولیدات شبکه مستند سیماست و امشب ساعت ۲۰:۴۵ از این شبکه پخش و یکشنبه ۱۱ اسفند ساعت ۸:۳۰ بازپخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.