چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

رسانه ملی؛

مقابله بسیج مراکز استان‌های صداوسیما با ویروس کرونا

صدا و سیما

سینماپرس: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، برنامه‌ها و جدول پخش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های سازمان صداوسیما تغییر پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، به منظور افزایش آگاهی از ابعاد این بیماری، اطلاع رسانی و آرامش بخشی انجام می‌شود. این اقدامات از ابتدای اسفند آغاز شد که شامل اطلاع رسانی، ارائه راه‌های پیشگیری و ایجاد آرامش بخشی است. در حوزه اطلاع رسانی، ارتباط با مدیرکل و معاونین دانشگاه علوم پزشکی هر استان و حضور در برنامه‌های مختلف، اطلاع رسانی مستمر از وضعیت بیماری در هر استان، پخش زیرنویس‌های خبری، تهیه گزارش از مسئولین در خصوص وضعیت مبتلایان و درمان شدگان از جمله اقدامات در این حوزه است. در حوزه ارائه راه‌های پیشگیری می‌توان به حضور پزشکان فوق تخصصی در برنامه‌ها، آموزش مسائل بهداشتی به همه سنین به خصوص کودکان، ساخت اینفوگرافی درباره کرونا و پخش در برنامه‌ها، پخش آیتم‌های آموزشی و رعایت بهداشت عمومی و نحوه جلوگیری از کرونا اشاره کرد. در بخش آرامش بخشی نیز در پلاتو مجریان علاوه بر اطلاع رسانی، اقدامات امید آفرین و آگاهی بخش در دستور کار قرار گرفت.

روشنگری در خصوص شایعات درباره کرونا و راه‌های غلبه بر استرس نیز در جدول پخش گنجانده شد. اما با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در برخی استان‌ها، صداوسیمای این استان‌ها نیز، تغییراتی در جدول پخش خود ایجاد کردند که شامل تقویت بخش‌های فیلم‌های سینمایی، آیتم‌های طنز و برنامه‌های کودک، ایجاد فضای سرگرم کننده در برنامه‌های روزانه صبحگاهی است.

مراکز استان‌ها در برابر بلایا

با وقوع دو رویداد طبیعی در استان های آذربایجان غربی و لرستان، صداوسیمای این دو مرکز نیز با انجام اقداماتی نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام کردند.   

پس از زلزله در شهر خوی، با تشکیل ستاد بحران، گروه‌های خبری به مناطق زلزله زده اعزام شدند و پی در پی اقدام به ارسال آخرین اخبار نمودند که بلافاصله این اخبار در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بخش های مختلف خبری ضمن ارتباط زنده تلفنی و تصویری با مسئولان، مخاطبان را در جریان ماوقع قرار دادند. چندین آیتم مهارتی و آموزشی درباره زلزله روی آنتن رفت و اقلام مورد نیاز زلزله زدگان اعلام شد. از سوی دیگر با وقوع سیل در لرستان، صداوسیمای این مرکز اقدام به اطلاع رسانی مداوم و پخش هشدارهای هواشناسی کرد.

تیم‌های خبری با حضور در مناطق سیل زده، به‌صورت زنده، مخاطبان را در جریان افزایش سطح آب رودخانه های پرخطر قراردادند. ارتباط زنده تلفنی با مسئولان یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود. علاوه بر این، چندین برنامه آمورشی جهت مقابله با حوادث سیل پخش شد تا هموطنان از برخورد با سیل پرهیز کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.