چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

مرور سینمای ایران در فرانسه؛

نمایندگان ایران در «پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه»!

فرانسه-برج ایفل-حمله تروریستی

سینماپرس: پانزدهمین دوره جشنواره‌ فرانسوی «پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه»، بخشی را به مرور سینمای ایران اختصاص داده است.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های کوتاه «بدل» اثر روناک جعفری، مستند «تستری که در آن زندگی می‌کردم» به‌کارگردانی روژین شفیعی، انیمیشن «لحظه‌ها و ابدیت» ساخته یاسمن حسنی، «شخصی» اثر سونیا حداد، «گذار» به‌کارگردانی طنین ترابی و «آگهی فروش» ساخته قصیده گلمکانی، به‌نمایندگی از ایران در بخش مرور سینمای ایران جشنواره «پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه» فرانسه حضور دارند.

این جشنواره با گرایش نمایش و شناساندن فیلم‌های کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در پاریس و حومه‌ی شمال آن (شهر سن‌دنی) برگزار می‌شود و در این دوره فیلم‌های مستند، داستانی بلند و فیلم‌های کوتاه ایرانی را در ماه مارس به نمایش می‌گذارد. از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره که همراه با نمایش مستند «زنان بر اساس مردان» اثر سعید نوری برگزار خواهد شد، میزگردی با عنوان «چهره‌های الهام‌بخش زنانه در سینما» با حضور قصیده گلمکانی و سینماگران و محققانی چون کلوتید لوپاله مراند، امنا مرابت و بامشاد پوروالی خواهد بود.

گفتنی‌است فیلم‌های دِرِساژ ساخته پویا بادکوبه، اسرافیل‌ به‌کارگردانی آیدا پناهنده، سونیتا اثر رخساره قائم‌مقامی، هندی و هرمز ساخته عباس امینی و یلدا به‌کارگردانی مسعود بخشی از جمله فیلم‌های بلند داستانی ایرانی‌ این بخش هستند.

پانزدهمین دوره‌ «چشم‌انداز سینمای مغرب و خاورمیانه» از سیزدهم اسفند تا دوم فروردین‌ماه در پاریس و سن‌دنی فرانسه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.