چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

رئیس انجمن قلم ایران خبر داد؛

جشنواره ادبی چهلچراغ دیگر برگزار نمی شود

محسن پرویز

سینماپرس: محسن پرویز گفت: جشنواره ادبی چهلچراغ به مناسبت چهل سالگی انقلاب در یک مقطع زمانی خاص برگزار شد و دیگر برنامه ای برای آن نداریم.

به گزارش سینماپرس، محسن پرویز رئیس انجمن قلم ایران در گفت و گو با خبرنگاران جوان، در خصوص فراخوان این انجمن برای جمع آوری آثاری که درباره سردار قاسم سلیمانی خلق شده اند، گفت: یکی از نکاتی که در دو جلسه اخیر هیئت مدیره انجمن قلم ایران  به آن اشاره شد، فعالیت شاعران و نویسندگان در زمینه به تصویر کشیدن خوی استکباری و غیرانسانی  نظام حاکم بر آمریکا، فشار به مردم ایران، شهادت سردار قاسم سلیمانی و وقایعی است که به دنبال آن روی داد. شهادت جمعی از هم میهنان در کرمان، شهادت جمعی از هم میهنان و مردم کشورهای دیگر در سانحه هواپیمایی اوکراین از جمله مواردی بود که اعضای هیئت مدیره انجمن قلم ایران توافق داشتند نباید فراموش شود و باید به بهترین شکل ممکن در قالب های هنری تصویرسازی و ماندگار شوند.

او افزود: باتوجه به اینکه برخی تشکل ها و نهادهای مردمی و غیردولتی دیگر هم مثل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجمع شاعران اهل بیت و شهرستان ادب هم مانند ما فکر می کردند و با ما موافق هستند، قرار شد با هماهنگی این نهادها ماندگار کردن و به تصویر کشیدن خوی استکباری و غیرانسانی حاکم بر نظام حاکم بر آمریکا، فشار به مردم ایران، شهادت سردار قاسم سلیمانی و وقایع پس از آن  را پیگیری کنیم، بدون اینکه فراخوانی برای دریافت اثر در این زمینه ها منتشر کنیم، یکی از اعضای انجمن قلم ایران به نام رضا اسماعیلی مامور شده تا آنچه در این ایام در فضای مجازی منتشر شد را جمع آوری کند.

رئیس انجمن قلم ایران ادامه داد:پس از اینکه راهکار مشترکی با تشکل های همفکر و دوستان علاقه مند به این موضوع  پیدا کردیم، نتیجه کار را سر فرصت به شکل کتاب الکترونیک و  در تعداد محدودتری از نسخه های چاپی در اختیار مردم قرار می دهیم. همه فعالان شعر و ادب فارسی فعالیت هایی درباره سردار قاسم سلیمانی داشتند، پیشنهاد ما این بود تا در یک دورهمی و نشستی این آثار عرضه و درباره آن بحث و گفت و گو شود.

پرویز در خصوص ادامه دار بودن یا نبودن جشنواره ادبی چهلچراغ در سال های آینده گفت: جشنواره ادبی چهلچراغ جشنواره ای بود که به مناسبت چهل سالگی انقلاب در یک مقطع زمانی خاص که دوران گذار از یک انقلاب نوپا به انقلاب بالغ بود، برگزار شد. شاعران و نویسندگان هم از آن به خوبی استقبال کردند. این برنامه خاص چهل سالگی انقلاب اسلامی بود و دوباره برگزار نخواهد شد. موضوعات دیگری در زمینه انقلاب اسلامی وجود دارد که می توانیم به سراغ آن ها برویم و فعالیتی در این بخش هرساله داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.