سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

رسانه ملی؛

انتخاب چهره مردمی سال ۹۸

صدا و سیما

سینماپرس: در جلسه شورای هماهنگی و سیاست گذاری چهره مردمی سال ۹۸ ضمن لزوم ترویج ارزش های انسانی، اخلاقی و اسلامی سازمان های دولتی و دیگر نهادها برای مشارکت در معرفی چهره های مردمی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سینماپرس، در این جلسه بر تشکیل کارگروه رسانه‌ای به منظور آسیب شناسی و ارائه راهکار و همچنین تداوم شناساندن چهره های مردمی به جامعه تاکید شد.

مشارکت هفت میلیون در این برنامه نشان دهنده موفقیت این برنامه است

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از رسانه ملی برای اهتمام چنین طرحی گفت: قبل از هر چیز لازم می دانم از رسانه ملی و شبکه یک سیما بابت انتخاب چهره مردمی  تشکر کنم؛ ما باید ارزش های انسانی، اخلاقی، اسلامی و رفتارهای برآمده از سطح عالی نوع دوستی و آرمان های والایی را که مورد توجه ملت است، برجسته و در معرض نگاه مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به مشارکت هفت میلیون نفر در انتخاب چهره مردمی سال ۹۷ ادامه داد: این حجم از مشارکت نشان دهنده تاثیر گذاری فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، تمامی دوستانی که در این نشست حضور داشتند تاکیدشان این نکته مهم بود که این سرمایه ارزشمندی را که به دست آماده باید در آینده نیز حفظ و استمرار بخشیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کار گروهی باید تشکیل شود و برنامه سال گذشته را مورد بررسی قرار دهند و با نگاه عالمانه و موشکافانه یک مدل و برنامه را برای سال جاری پیشنهاد دهند، امیدوارم این کار آغازی برای برجسته سازی و معرفی شخصیت های منتخب برای نهادینه کردن ارزش های اخلاقی در جامعه ما باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: طبق کلام حضرت علی (ع) که فرموده اند: «صلاحٌ ذاتِ البَینِ اَفضَلُ مِن عامَّةِ الصَّلاةِ و الصّیامِ. فضیلت اصلاح ذات البین مردم ـ دل ها را به هم نزدیک کردن و ذهنها را نسبت به هم خوشبین نمودن ـ از هر نماز و روزه‌ای بیشتر است)  آیا می شود جمله ای از این بلندتر و دل نشین تر بیان کرد، ائمه ما با این نگاه حرکت می کنند؛ ما با تمامی کاستی ها و ضعف های موجود شاهد سطح بالایی از کارایی را داریم انشالله با تمرکز بر کارهای مثبتی که انجام شده قدم های خوبی را برداریم.


چهره های مردمی باید در جامعه تکثیر شوند

سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم شورای هماهنگی و سیاست گذاری چهره مردمی سال ۹۸ شبکه یک سیما گفت: نگاهمان برای اجرای این برنامه باید با هدف بهبود کار برای آینده باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: انتخاب چهره مردمی سال باید برای تمام سال باشد و نباید این گونه باشد که با پایان این برنامه، منتخبان مردم به فراموشی سپرده شوند.

او ادامه داد: به نظرم روش مناسب این است که این چهره ها از طرق مختلف به مردم معرفی شوند تا هموطنان ببینند نوع دوستی و در جامعه جاری است.

سردار مومنی افزود: برای رسیدن به این هدف همکاری همه دستگاه ها و سازمان های دولتی نیاز است. باید امتیازهایی را برای این افراد قائل شویم. به طور نمونه با مسئولان دیدار کنند، از تریبون نماز جمعه ها و حضور در دیگر برنامه های رسانه بیشتر معرفی شوند و یا سالی چندبار چهره های مردمی به مجلس دعوت شوند و در آنجا از این عزیزان تجلیل شود و یا شرایطی را برای ادامه فعالیت های انسان دوستانه این عزیزان فراهم کنند.

سردار مومنی عنوان کرد: من پیشنهاد می دهم برنامه معرفی چهره مردمی سال فقط در شبکه یک نباشد بلکه همه شبکه های سیما به این ظرفیت بپردازند.

سردار اسکندر مومنی در پایان گفت: اختتامیه مراسم نباید پایان کار این دوستان باشد بلکه باید آنها بعنوان الگو در جامعه تکثیر شوند.

تمام توان رسانه ای وزارت ارشاد در اختیار برنامه چهره مردمی سال

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به تحریم های امریکا که مردم ایران را هدف قرار داده است، گفت: آنها به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند عملیات نظامی انجام دهند پس شدیدترین تحریم های قرن را در تمامی حوزه ها اعمال کردند و به خیالشان مردم ایران را خواستند تحقیر کنند.

معاون وزیر ارشاد اظهار داشت: ما اول سال گسترده ترین سیل در ایران را داشتیم که شاهد مشارکت بسیار بالای مردم بودیم و آخر سال هم شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع باشکوه این شهید عزیز که یکی از بی سابقه ترین تشییع های مردمی بود که در کشور اتفاق افتاد.

وی با اشاره به قدرت و نقش مردم در حفظ انقلاب و ایران گفت: انتخاب چهره مردمی سال باید به واقع مردمی باشد پس باید تمامی جغرافیای ایران و لایه های اجتماعی را در بر بگیرد.

خدادی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد مردمی در رسانه تصریح کرد: این رویکرد نباید تبلیغی باشد بلکه باید تبیینی باشد و اقدامات ارزشمند چهره های منتخب مردمی را معرفی و ترویج کنیم.

وی در انتها با تاکید بر همیاری وزارت ارشاد با این برنامه افزود: وزارت ارشاد اسلامی قابلیت مشارکت در این برنامه دارد و تمامی توانه رسانه ای این وزارت خانه در اختیار این برنامه قرار می دهد.

بررسی زندگی نامه ۱۲۰۰ فرد برای انتخاب چهره مردمی سال

اوحدی دبیر شورای هماهنگی و سیاست گذاری انتخاب چهره مردمی سال ۹۸ با اشاره به مشارکت ۷ میلیون نفر گفت: چهره مردمی سال ۹۸، از بین ۱۲۰۰ نفر انتخاب می شود.

وی با بیان این که نقطه قوت هر طرح مردمی، میزان مشارکت مردم است افزود: خوشبختانه سال گذشته در نخستین سال اجرای طرح انتخاب چهره مردمی سال ۹۷، بیش از ۷ میلیون نفر در آن مشارکت کرده بودند.

اوحدی با اشاره به بررسی زندگی نامه ۱۲۰۰ نفر در دبیرخانه این شورا گفت: پس از بررسی زندگینامه‌های این ۱۲۰۰ نفر، در مرحله نخست ۴۰ چهره انتخاب شدند که با نظر کمیته داوری ۱۰ چهره از میان این گروه انتخاب خواهند شد.

وی اضافه کرد: از میان این ۱۰ چهره با رای مردم همانند سال گذشته، چهره مردمی سال انتخاب می‌شود و در هنگام سال تحویل از برنامه شبکه یک سیما معرفی خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی و سیاست گذاری انتخاب چهره مردمی سال ۹۸ تاکید کرد: تمام این افراد، چهره مردمی هستند که به مردم خدمت کرده اند.

اوحدی گفت: با تصویب شورای هماهنگی و سیاست گذاری انتخاب چهره مردمی سال ۹۸، کارگروه رسانه‌ای این شورا از امروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و کارگروه دیگری نیز تشکیل شده است که به آسیب شناسی و ارائه پیشنهادها و اجرای این طرح خواهد پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.