دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

گزارشی از نشست خبری فیلم «سینما شهر قصه»؛

«سینما شهر قصه» ادای دینی به فیلم فارسی

نشست خبری فیلم سینمایی سینماشهر قصه

سینماپرس: کارگردان «سینما شهر قصه» گفت که فیلم ما در ستایش از سینمای ایران است و برای موفقیت در اکران به شدت به حمایت اهالی رسانه نیاز دارد.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» با حضور کیوان علی‌محمدی نویسنده و کارگردان، حامد کمیلی، علی اوجی، سیاوش مفیدی و آناهیتا درگاهی بازیگران فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

علی فرهمند منتقد سینما در ابتدای این نشست گفت: بعد از مواجهه با این اثر، احتمالا فیلم «سینما پارادیزو» به خاطرمان خطور کند. اما این فیلم دو هجو و پارودی دارد، یکی کمدی عاشقانه فیلمفارسی و دومی نوع صداگذاری است.

وی گفت: این فیلم به هیچ وجه نوستالژیک به معنای حسرت به گذشته نیست، بلکه مرور تاریخ سینماست.  

این منتقد سینما اظهار داشت: پژوهشگر نقد فارسی هستم، فیلمفارسی اول فیلم‌ پارسی بوده و اصطلاحی است که دکتر کاووسی ساخته و اصلا علمی نیست.  

علی‌محمدی در پاسخ به اینکه چرا همچنان با یک کارگردان دیگر فیلم می‌سازد، گفت: از فیلم‌سازی می‌ترسم و حتی روز اول فیلمبرداری هم سعی می‌کنم سر صحنه نباشم.  

وی درباره اینکه چرا با بنکدار فیلم نساخته است، گفت: به دلیل پیامدهای فیلم «گیلدا» ست که ارشاد به ما گفت فیلم را از جشنواره خارج کنید و بعد از آن هم از ترس پاس نشدن چک‌هایم فراری بودم. بعد از آن امید بنکدار گفت دیگر فیلم نسازیم که دردسری برایمان درست نشود. همین الان گروه بزرگی از اهالی سینما در خانه‌شان نشسته‌اند و بزرگترین درد سینماگر این است که نتواند فیلم بسازد. من خوشبخت بودم که الان اینجا هستم.

کارگردان «سینما شهر قصه» افزود: سکانس آخر فیلم، سر تعظیم آوردن تیم ما به خاطره سازان سینماست که باعث شدند بتوانیم سال‌های جنگ را تحمل کنیم.  

علی‌محمدی درباره اکران فیلم خود گفت: روزی که پروانه ساخت فیلم را می‌گرفتیم، گفتند شورا از فیلمنامه تعریف کرده‌اند. امیدوارم این پختگی در همه‌مان به وجود آمده باشد که این خط کشی‌ها را برداریم و بدانیم قبل از انقلاب هم سینما داشته‌ایم. به خدا ما هیچ منظور جهت‌داری از ساخت «سینما شهر قصه» نداشتیم و فیلم ما در ستایش از سینمای ایران است و امیدوارم سر سلامت بر بالین بگذارد.  

علی‌اکبر حیدری تهیه‌کننده فیلم هم گفت: بعد از اتفاقات گیلدا باید کاری میکردیم تا حالمان بهتر شود و نتیجه آن «سینما شهر قصه» شد.  

طراح لباس فیلم هم گفت که بازسازی روزهای انقلاب و نزدیک شدن آن به واقعیت کار دشواری بود.

حامد کمیلی گفت: دو سال پیش که این فیلم را می‌ساختیم، می‌دانستم فیلم ما حد وسط ندارد، یا خوب می‌شود یا بد. خوشحالم که تماشاچیان فیلم ما را پسندیده‌اند. ریشه بازی‌ام در فیلم‌های کمدی هم به دوران بازی کردنم در تئاتر باز می‌گردد.  

علی اوجی گفت: زمانی که فیلمنامه «سینما شهر قصه» را خواندم، دیدم حرف دل خودم است و تا کنون بیش از ۱۰ بار فیلم را دیده‌ام و هر بار در سکانس پایانی گریسته‌ام. طول نقش برایم مهم نیست و با اینکه نقشم کوتاه بود، اما به دلیل گریم زمان‌بر، ۱۲ روز فیلمبرداری طول کشید.

آناهیتا درگاهی درباره نقش خود گفت که آن را دوست داشته است.  

سیاوش مفیدی هم ضمن مزاح با برخی دیالوگ‌های مشهور فیلمفارسی گفت: من اکنون ۵۰ سال دارم و از ۱۵ سالگی با کیوان علی‌محمدی دوست هستم. بابت ساخت این فیلم به او تبریک می‌گویم.  

علی‌محمدی گفت: روزی که آقای مشایخی سر صحنه آمد، با پرستارش بود و به گفته پرستارش روزی ۲۷ قرص می‌خورد اما از وقتی قرار بود جلوی دوربین برود، حالش بهتر شده بود و کلی دیالوگ‌ها را تمرین کرد که جلوی مهتاب کرامتی کم نیاورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.