یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

بلاهتی به سبک یک تهیه‌کننده؛

وقتی ابتذال یک فیلم‌فارسی‌ساز، اعتبار سینمای ایران محسوب می‌شود+ فیلم

نوروزبیگی

سینماپرس: با وجود لغو نشست فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی، بعد از نمایش این فیلم در مقابل سالن نشست پرسش و پاسخ برگزار شد. جواد نوروزبیگی در جمع خبرنگاران گفت آقای کیمیایی به سینمای ما اعتبار بخشیده و از آثارشان مشخص است که چه بزرگی هستند. باید از این آقای تهیه کننده پرسید که شما بزرگی را در چه می‌دانید؟ غیرتتان کجا رفته که این همه توهین به ارزش های انقلاب و اسلام را نادیده گرفته و آن را نشانه بزرگی قلمداد می‌کنید؟ به شرافت نداشته‌تان قسم لااقل کمی انصاف داشته باشید!

به گزارش سینماپرس، ظهر یکشنبه ۲۰ بهمن ماه فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت نمایش داده شد. پیش از شروع فیلم جواد نوروزبیگی، علیرضا زرین دست و لیلا زارع روی صحنه آمدند و نوروزبیگی اطلاع داد که نشست این فیلم برگزار نخواهد شد.

بعد از اتمام فیلم، عوامل فیلم پشت ورودی سالن ایستادند و اصحاب رسانه نیز جمع شدند تا درباره فیلم و اتفاقات پیرامون این فیلم حرف بزنند.

نوروزبیگی درباره کنایه ها و حرف هایی که دیشب شهاب حسینی در نشست مطبوعاتی فیلم «شین» مطرح کرد و به حرف ها و تحریم جشنواره مسعود کیمیایی واکنش تندی نشان داد و گفت: بزرگ سینما را اینجا تخریب می کنند. آقای کیمیایی به سینمای ما نیز اعتبار بخشیده است و از آثارشان مشخص است که چه بزرگی هستند.

زرین دست مدیر فیلمبرداری فیلم «خون شد» نیز بیان کرد: اسم این جشنواره، جشنواره فیلم فجر است اما اینجا به جای اینکه درباره فیلم ها حرف بزنند و نقد کنند، درباره آدم ها حرف می زنند. جشنواره برای سینما و هنرمندان برگزار می شود و آثار به نمایش درآمده را باید نقد کرد نه فیلمساز و مسعود کیمیایی را.

وی ادامه داد: نباید این شخصیت را تخریب کرد. او آثار درخشانی دارد و سینما باید درباره تخریب این شخصیت دفاع کند. سینما و فیلم را باید نقد کرد نه شخصیت را.

لیلا زارع نیز که حضور داشت، مطرح کرد: پیشتر با وجود اینکه به تصمیم آقای کیمیایی احترام می گذاشتم، ناراحت بودم که ایشان حضور نخواهند داشت اما متوجه شدم که چرا حاضر نشدند در این مراسم حضور داشته باشند.

نوروزبیگی درباره نحوه آشنایی و ورود به این پروژه توضیح داد: برای فیلم سینمایی «عنکبوت» با آقای رنجکشان همکاری می کردیم که به من گفتند به دفتر آقای کیمیایی برویم و بعد از صحبت و متوجه شدن از فیلمنامه با اشتیاق و افتخار با ایشان همکاری کردم. بعد از اینکه فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که یکی از بهترین ها خواهد بود همانطور که خود آقای کیمیایی هم می گفتند، این فیلم یکی از پنج فیلم خوبشان است. این را هم بگویم که اگر آقای رنجکشان نبودند شاید «خون شد» کیمیایی ساخته نمیشد.

وی درباره اکران این فیلم نیز گفت: قرارداد اکران را بسته ایم و قرار است آقای سرتیپی کارها را پیش ببرند. امیدواریم با یک اکران خوب نتیجه خوبی هم برای ما داشته باشد.

این تهیه کننده سینما درباره حضور مسعود کیمیایی بیان کرد: خیلی با ایشان صحبت کردیم و داشتیم کارها را انجام می دادیم و قرار بود آخر نمایش بیایند اما دیشب به من زنگ زدند و بسیار ناراحت بودند و من هم با نیامدنشان متقاعد شدم. ایشان گفتند حتی اگر بیایم هم می خواهند حرف ها و سوال هایی بزنند تا من هم مثل دیگران با تندی حرف بزنم، اما من همچین آدمی نیستم و ادبیات من اینگونه نیست و اصلا نمی آیم.

وی ادامه داد: این فیلم درباره کانون خانواده است هرچند که ممکن است برداشت های دیگری هم از آن شود.

زرین دست نیز درباره تجربه این فیلم گفت: یک فیلم نمی تواند خوب شود مگر اینکه پشت صحنه خوبی هم داشته باشد. «خون شد» پشت صحنه خوبی داشت و تجربه خیلی خوبی بود.

در پایان محمدصادق رنج کشان جانشین تهیه کننده و سرمایه گذار گفت: من پنجاه و دو سال است که کار می‌کنم و خودساخته هستم و هیچ بدهی به بانک یا جایی ندارم. درآمد من از همین اندوخته سالهای زیاد کار کردن است و بزرگترین آژانس هواپیمایی کشور و پردیس شهرزاد را نیز دارم. سعی کرده ام در فیلم هایی باشم که دغدغه مردم هستند. پول و درآمد باعث ورود من به این عرصه نشده است بلکه علاقه من به هنر بوده است که تلاش کردم در فیلم های موثر و دغدغه مند حضور داشته باشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.