دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

نگاهی به روز نهم جشنواره فیلم فجر؛

از رخوت نسبی سینمای رسانه ها تا انتقاد شدیداللحن یک تهیه کننده نسبت به متولیان جشنواره فجر/ فضای مجازی علیه کارگردان فیلمفارسی ساز!

هفتمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: روز نهم برگزاری جشنواره فیلم فجر سینماهای مردمی و سینمای رسانه ها نیز به نوبه خود دارای حاشیه بود؛ نشست خبری فیلم سینمایی «خون شد» به دلیل عدم حضور مسعود کیمیایی بنا بر نظر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر برگزار نشد، این در حالی بود که تمامی عوامل فیلم در پردیس ملت حاضر شده بودند و جواد نوروزبیگی نیز اعتراضات فراوانی را نسبت به این اتفاق انجام داد.

به گزارش سینماپرس در روز نهم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها ۴ فیلم به نمایش درآمد. «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده، «پوست» به کارگردانی برادران ارک و «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد از جمله این آثار بودند.

«خون شد» فیلمفارسی جدید کارگردانی که در جبهه دشمن مشغول ایفای نقش است و جشنواره فجر انقلاب را از نظر خود تحریم کرده با خنده و تمسخر برخی اهالی رسانه و منتقدان روبرو شد! جواد نوروزبیگی نیز انتقاد شدیدی را نسبت به عدم برگزاری نشست خبری فیلمش ابراز کرد.

این اتفاق در حالی بود که در فضای مجازی هجمه بسیاری علیه فیلم جدید کیمیایی به وجود آمد.

با عدم استقبال اهالی رسانه از فیلم «دشمنان»  نشست خبری این فیلم نیز کم رمق برگزار شد و بسیاری از اهالی رسانه در نشست خبری این فیلم حاضر نشدند. این فیلم از سوی منتقدین نیز مورد قبول واقع نشد. این اتفاق باعث سردی و خلوتی سینمای رسانه ها در ساعات بعدازظهر شد اما بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه خود را برای تماشای فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد که رأس ساعت ۲۴ اکران شد به پردیس سینمایی ملت رساندند.

بی نظمی و التهاب در این روز بسیار افزایش پیدا کرد؛ بر اساس شنیده های سینماپرس و انتشار برخی اخبار در فضای مجازی،  وقتی تعدادی از خبرنگاران برای دیدن فیلم «عنکبوت» می خواستند وارد سالن شماره ۱۰ بشوند یکی از اعضای ستاد جشنواره جلوی آنان را گرفته و با قلدری برخورد کرده و گفته اول باید عوامل فیلم وارد شوند و شما به سالن دیگری بروید!

این رفتار نادرست این پرسش را به وجود آورده که مگر پردیس ملت سینمای رسانه نیست؟  اگر چنین است حق مسلم خبرنگاران است در هر سالنی که دوست دارند به تماشای فیلم بنشینند. عوامل فیلم احترام شان واجب، اما در اولویت نباید باشند!

این اتفاق در صورتی رخ داده که بنا به اظهارات برخی اهالی رسانه، زدوبند برخی افراد با برخی دست اندرکاران اجرایی و تیم تشریفات جشنواره باعث شده که قبل از آغاز فیلم ها در سالن سینما روی آن ها باز شود تا این افراد بهترین صندلی ها را به تسخیر خود و دوستان شان دربیاورند و سایر صندلی های سخت و آزاردهنده پردیس ملت به دیگران برسد! این خودی و غیرخودی کردن اهالی رسانه بی تردید رفتار درستی نیست و مسئولان جشنواره باید تجدیدنظری جدی در این راستا داشته باشند.

عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص چگونگی برگزاری مراسم اختتامیه نیز در این روز پرسش گری بسیاری اهالی رسانه را با خود در پی داشت؛ این اتفاق در حالی بود که برخی منابع از توزیع کارت های مراسم اختتامیه در خفا سخن می گفتند؛ مطلبی که سینماپرس مستقلا نمی تواند آن را تأیید یا تکذیب کند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.