شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛

تماشاگران تئاتر معطل وزرای دولت!

تئاتر فجر

سینماپرس: نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با تأخیر حضور وزیر آموزش و پرورش برای تماشای نمایش «بیگانه در خانه» و همچنین ترک سالن اجرای نمایش «تسلا» از یونان توسط مخاطبان همراه شد.

به گزارش سینماپرس، سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روز جمعه ۱۸ بهمن، نهمین روز برگزاری خود را سپری کرد و به روزهای پایانی خود نزدیک شد. در این روز نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات در سالن اصلی نیز آخرین اجرای خود را در جشنواره پشت سر گذاشت؛ اجرایی که با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه بود و حتی باعث ازدحام پشت درهای ورودی مجموعه تئاتر شهر شد.

یکی از مهمانان آخرین اجرای «بیگانه در خانه»، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بود. وزیر با تأخیر به سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر رسید و این در حالی بود که مخاطبان در سالن نشسته و در انتظار آغاز اجرای نمایش بودند. اصحاب رسانه نیز که از ساعتی پیش در انتظار حضور حاجی میرزایی بودند نیز در مقابل در ورودی سالن اصلی مجموعه مجال طرح چند پرسش را از مقام اول وزارت آموزش و پرورش پیدا کردند.

البته این اولین باری نیست که وزرای دولت در معدود حضورهای خود در سالن های تئاتری باعث تأخیر در اجرای نمایش ها می شوند. همیشه زمان‌بندی حضور وزرا و برخی مسئولان به گونه ای است که اجرای نمایش ها با تأخیری شروع می شود و مخاطبان بدون اینکه بدانند چرا، باید در سالن به انتظار بنشینند.

در این دوره از جشنواره تئاتر فجر، حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باعث تأخیر در اجرای نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» شد.

درست است که وزرا و مسئولان درگیری های متعددی دارند اما هیچ بهانه ای برای بی توجهی و رعایت نکردن آداب تماشای تئاتر قابل قبول نیست.

اما در نهمین روز جشنواره تئاتر فجر، نمایش «تسلا» از کشور یونان در سالن سمندریان مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

همیشه و در دوران های مختلف جشنواره، مخاطبان، هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر به دنبال تماشای آثار بین الملل جشنواره هستند ولی در اکثر اوقات این آثار کیفیت قابل قبولی ندارند.

این اتفاق در خصوص نمایش «تسلا» نیز به زعم مخاطبان، صادق بود. اولین اجرای نمایش «تسلا» که قرار بود ساعت ۱۸ روی صحنه برود، با ۴۵ دقیقه تأخیر شروع شد که این امر با انتقاد مخاطبان همراه بود اما بعد از آغاز نمایش هم تعدادی از مخاطبان به اعتراض به کیفیت نمایش، سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر را ترک کردند.

تنها بخش سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که همچنان توانسته با استقبال مخاطبان اجراهای خود را سپری کند، بخش تئاترهای خیابانی جشنواره است. استقبال مخاطبان در نهمین روز جشنواره نیز از آثار بخش خیابانی قابل قبول بود.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با دبیری نادر برهانی مرند در روز دوشنبه ۲۱ بهمن در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.