جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

دیدار رئیس سازمان سینمایی و مدیران جشنواره فجر با ظریف؛

از دیپلماسی در سیاست تا دیپلماسی در فرهنگ

دیدار حسین انتظامی با ظریف

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران حوزه سینما و جشنواره بین المللی فیلم فجر بعد از ظهر روز گذشته با وزیر امور خارجه دیدار کردند. محمدجواد ظریف در این دیدار بر اهمیت دیپلماسی فرهنگی در ایجاد مفاهمه و درک مشترک میان ملتها، بر نقش سینما در ایجاد زبان مشترک تاکید کرد. این درحالی است که جناب وزیر با دیپلماسی و مذاکره در سیاست نتیجه نگرفت و حال با توسل به دیپلماسی فرهنگی می‌خواهد پای میز مذاکره با دشمن بنشینیم!

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران حوزه سینما و جشنواره بین المللی فیلم فجر بعد از ظهر روز گذشته با وزیر امور خارجه دیدار و ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جشنواره، دغدغه های اصحاب سینمای کشور در ابعاد بین المللی را مطرح کردند.

محمد جواد ظریف در این دیدار بااشاره به اهمیت دیپلماسی فرهنگی در ایجاد مفاهمه و درک مشترک میان ملتها، بر نقش سینما در ایجاد زبان مشترک تاکید کرد. وی با اشاره به توانمندی سینمای ایران در جهان آمادگی وزارت خارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری نزدیک در پیشبرد برنامه های آتی از جمله جشنواره جهانی فیلم اعلام کرد.

ایشان همچنین با اشاره به تلاش بدخواهان ایران و منطقه برای ایجاد یک تصویر مخدوش از کشورمان در جنگ با تروریسم، ظرفیت استفاده از چهره و رشادت های سردار سلیمانی بعنوان قهرمان جهانی مبارزه با افراط گرائی و تروریسم را برای سینمای ایران مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار جمعی از چهره های نام آشنا و فرهیخته سینمای ایران از جمله آقایان عسگرپور، کیانیان، شجاع نوری، اسفندیاری، میری، فریدزاده، حسینی و طالب زاده حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.