سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

علی‌محمدی مطرح کرد؛

فیلم «سینما شهر قصه» برای عاشقان سینماست

کیوان علی محمدی در نشست خبری فیلم سینمایی«ارغوان»

سینماپرس: علی‌محمدی گفت: فیلم «سینما شهر قصه» برای عاشقان سینما، می‌تواند جذاب باشد؛ چون مرور می‌کند کارگردان‌ها و فیلم‌های خوبی داشتیم.

به گزارش سینماپرس، کیوان علی‌محمدی یکی از کارگردان‌های  «سینما شهر قصه»، در خصوص چرایی استفاده از بازیگران قدیمی‌ در کنار  معرفی چهره‌های جدید  به خبرنگاران جوان، گفت: من در طی سال‌هایی که در سینما بودم هیچ زمانی بار منفی نداشته بلکه بازتاب مثبت داشته است تا با این کار بتوانیم شاید قدمی بلندتر برداریم.

وی ادامه داد: این ریسک پذیری و یا شجاعت برای این است که در فضای کلیشه‌ای و ثبت شده حرکت نکنید. به عنوان نمونه اگر قرار است از حامد کمیلی در «سینما شهر قصه» استفاده کنیم دورترین شخصیت از خود او را در نظر گرفتیم. چون در همکاری قبلی با کمیلی در فیلم  «گیلدا»، احساس می‌کردیم توانایی و پتانسیل ورود به لایه‌های دیگری از بازیگری‌اش را دارد که برای خودش هم جذاب‌تر است.

علی‌محمدی تصریح کرد: همیشه باید با آدم‌ها در جلو و پشت دوربین کار کنید که اشباع نباشند، چون اشباع شدگان هیچ تازگی وارد فیلم نمی‌کنند. شاید مسئله شان جهان فیلم نیست، اما برعکس اگر با فردی کار کنید که انگیزه داشته باشد، به نتیجه درست‌ در جهان فیلم و آن چیزی که در نظر دارید،   می‌رسید.

این کارگردان درباره نسبت حاشیه‌های این روزهای سینما با قصه «سینما شهر قصه» گفت: متاسفانه احساس می‌کنم زیادی غر می‌زنیم و اینکه نمی‌خواهیم از چیزهایی که داریم لذت ببریم. ما همین الان باید بدانیم روی شانه‌های چه کسانی قرار گرفتیم. این سینما یک گذشته‌ای دارد که این آدم‌ها در شرایط سخت کار کردند و چراغش را روشن نگه داشتند.

وی تصریح کرد: خیلی از فیلمسازان این کشور در شرایط سخت کار کردند؛ در صورتی که می‌توانستند کنج خانه بنشینند، غر بزنند، افسرده شوند و مهاجرت کنند. آدم‌هایی جنگیدند و تلاش کردند تا سینمایی متفاوت داشته باشیم و متاسفانه قدر نمی‌دانیم و به زحمتشان نگاه نمی‌کنیم. فیلم «سینما شهر قصه» برای آدم‌هایی که عاشق سینما هستند، می‌تواند جذاب باشد؛ چون مرور می‌کند کارگردان‌ها و فیلم‌های خوبی داشتیم و اتفاقا آدم‌هایی که الان غر می‌زنند قدر همان آدم‌ها هم ندانستند.

علی‌محمدی افزود: ما باید کتاب بخوانیم، فیلم و تئاتر ببینیم، موزیک خوب گوش بدهیم و نمایشگاه نقاشی برویم. من به عنوان یک فیلمساز اگر بتوانم همین کار را به درستی انجام بدهم مطمئن باشید لازم نیست به جاهای دیگری سرک بکشم و درباره هرچیزی نظر بدهم. من اگر بتوانم در کار خودم قدمی بردارم کار بزرگی انجام دادم.

وی در پایان در خصوص دیگر فعالیت‌های خود گفت: پروانه ساخت «سوباشی» را گرفتیم که در زبان ترکی به معنی سرکش است و شاید بتوانم بگویم مهمترین سایت راداری ما در زمان جنگ است. این فیلم ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز و با پایان قطعنامه تمام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.