سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

لباس یکی از نمادهای هویت هر کشور است

سخنرانی عباس صالحی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بازار هنرهای تجسمی نیاز به فکر، نقشه و شتابی عملیاتی دارد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی عصر دوشنبه در بازدید از دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: جشنواره مد و لباس فجر به‌نوعی برآمده از فعالیت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است و با تکیه‌بر تصویری که از فعالیت‌های این کارگروه وجود دارد، می‌توان مسیر جشنواره را نیز به‌خوبی رصد کرد.

صیانت از سبک ایرانی - اسلامی با لباس

در این بازدید که مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور نیز حضور داشت صالحی، تصریح کرد: باید از این طریق لباس سبک ایرانی و اسلامی را صیانت و حفاظت کنیم. لباس یکی از مظاهر روشن و نمادهای هویت هر کشور است. همچنین موضوع اقتصاد فرهنگ و هنری در این حوزه باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد و به تولید ملی و قطع وابستگی‌ها کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه اگر می‌بینیم سال‌ها است که رهبری در نام‌گذاری سال‌ها به مسئله اقتصاد توجه داشته‌اند این مهم حاکی از آن است که باید به جنبه‌های اقتصادی عرصه‌های فرهنگی و هنری هم توجه کرد.

تاثیر جشنواره‌ها بر اقتصاد کشور

وی، گفت: جشنواره‌های فجر تاکنون مسیر مهمی را طی کرده‌اند و باید هر دوره نشان دهند که روندی رو به رشد طی شده و اتفاقات جدیدی در بخش‌های مختلف پدید آمده است. در این میان جشنواره‌ها باید تأثیر خود بر اقتصاد کشور را نشان دهند و لازم است با تقویت نقاط قوت، حلقه‌های مفقوده پر شوند.

صالحی در ادامه گفت: در یک معنای عام، باید از طریق لباس پاسدار حجاب و عفاف باشیم و مفاهیم قانونی و دینی را دنبال کنیم. همچنین لباس می‌تواند ارتباطات بین‌المللی را گسترش دهد، دیپیلماسی فرهنگی و هنری را رقم زند و تنوع اقلیمی و تاریخی موجب می‌شود که خط دیپلماسی فرهنگی را بر مبنای لباس تقویت کنیم. ما از چند زاویه نیاز داریم تا هنر اقوام را پاسداری کرده و ارتقا بخشیم و در این بین وحدت ایران تابع این است که اقوام ایرانی با یکدیگر به یک نقطه اتصال رسند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.