دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

ایمان صفا مطرح کرد؛

قصه شنای پروانه می تواند مخاطب را به چالش بکشاند

فیلم سینمایی شنای پروانه

سینماپرس: بازیگر فیلم شنای پروانه گفت: سخت ترین فیلم در ۱۵ سال تجربه کاری ام همین فیلم بود چون همه صحنه ها باید در رئال ترین حالت ممکن اتفاق می افتاد.

ویژه برنامه "سودای سیمرغ" رادیو گفت و گو با موضوع بررسی فیلم های جشنواره فیلم فجر و با حضور ایمان صفا بازیگر فیلم "شنای پروانه" از محل پردیس سینمایی ملت روانه آنتن شد.

صفا در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: افتخار می کنم که عضو کوچکی از این فیلم بودم و همه ما تا جایی که توانستیم از جانمان مایه گذاشتیم تا فیلم خوبی تولید شود.

وی درباره حضور خود در این فیلم گفت: من اولین بازیگری بودم که در این فیلم قرارداد بستم و هنوز پیش تولید فیلم رسماً شروع نشده بود که با من تماس گرفتند و دعوتم کردند. محمد کارت قصه را برایم تعریف کرد، کاراکتر را توضیح داد و متوجه شدم که این قصه می تواند مخاطب را به چالش بکشاند.

بازیگر فیلم "شنای پروانه" ادامه داد: من محمد کارت را از جشنواره سی و هفتم می شناختم و خیلی مفتخر شدم در واقع وقتی محمد کارت پیشنهاد کار می دهد نمی توان انتخابش نکرد.

صفا در پاسخ به این سوال که فیلم شنای پروانه را ادامه دو فیلم "ابد و یک روز" و "مغزهای کوچک زنگ زده" می دانید یا خیر؟ گفت: خیر، "شنای پروانه" ادامه این دو فیلم نیست که هیچ، حتی برگرفته از آنها هم نیست. اگر به سبقه محمد کارت نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که فضای فیلم های این کارگردان همیشه در جنوب شهر بوده چون دغدغه این مردم را دارد و "شنای پروانه" یک فیلم قهرمان پرور است، بنابراین اینکه فضای فیلم جنوب شهری است حتما به این معنا نیست که ادامه فیلمهای جنوب شهری باشد و یا از روی آن ها ساخته شده باشد.

وی درباره تهیه کنندگی رسول صدرعاملی در این فیلم گفت: اگر رسول صدر عاملی تهیه کنندگی فیلم متفاوتی را قبول کرده پس ایمان صفا، امیر آقایی و حتی طناز طباطبایی و پانته آ بهرام هم کاراکتری را بازی کردند که قبل از آن بازی نمی کردند. همه بازیگران در این فیلم متفاوت بودند و بنابراین خیلی عجیب نیست که رسول صدر عاملی تهیه کننده این فیلم باشد.

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه فضای "شنای پروانه" خشن نیست اما روایت قصه، روایت قصه های خشن است افزود: همه آدمهایی که در صحنه دعوا جلوی دوربین رفتند بازیگر بودند و سخت ترین فیلم در ۱۵ سال تجربه کاری ام همین فیلم بود چون همه صحنه ها باید در رئال ترین حالت ممکن اتفاق می افتاد. من حتی در صحنه دعوا دوبار به زمین کوبیده شدم اما باز هم ادامه دادم و همین باعث شد که پلان واقعی دربیاید.

صفا در پایان از مردم درخواست کرد که حتما شنای پروانه را تماشا کنند و در پایان گفت: این فیلم یکی از بهترین های جشنواره است نه به این خاطر که خودم بازی کردم بلکه به خاطر این که فضای التهاب فیلم از لحظه اول تا آخر وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.