یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

مروری بر دومین روز جشنواره تئاتر فجر؛

جشنواره تئاتر فجر به سوگ ولی الله شیراندامی نشست

جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: خبر درگذشت ولی الله شیراندامی در دومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر اهالی هنر را به سوگ فقدان هنرمندی ماندگار نشاند.

به گزارش سینماپرس، دومین روز از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی به پایان رسید که تماشاخانه‌ها و تالارهای میزبان جشنواره شاهد استقبال مخاطبان از نمایش‌ها بودند.

در این روز نمایش‌های «۱۲ روز»، «مردی که ...»، «پنج جهت اصلی» و «خرس» در بخش «به علاوه فجر» روی صحنه رفتند.

حضور شهرام کرمی و نادر برهانی‌مرند در تماشاخانه‌ها

روز جمعه ۱۱ بهمن ماه شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی با حضور در تماشاخانه شانو به تماشای نمایش «۱۲ روز» به کارگردانی علی بیگدلی نشست.

همچنین نادر برهانی‌مرند، دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در تماشاخانه «ایران تماشا» حضور پیدا کرد و با مخاطبان این رویداد، نمایش «پنج جهت اصلی» به کارگردانی مرضیه رجبی را تماشا کرد.

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سوگ یدالله شیراندامی

دومین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی سپری شد که یکی از بازیگران و کارگردانان سرشناس و پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

ولی‌الله شیراندامی پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، عصر جمعه در بیمارستان رسول اکرم (ص) درگذشت. آخرین نمایش به کارگردانی این هنرمند فقید با عنوان «هنر کمدی» نوشته ادواردو فیلیپو سال ۹۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته بود. او همچنین بعد از اجرای این نمایش، کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه ور» را تالیف کرد که توسط انتشارات نمایش چاپ شد.

دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ضایعه فقدان این بازیگر و کارگردان برجسته را به جامعه هنری کشور و خانواده آن هنرمند فقید تسلیت گفته و برای بازماندگان طلب صبر کرد.

دومین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اخبار متعدد و متنوعی همراه شد که از آن جمله می‌توان به تمام شدن بلیت‌ برخی از نمایش‌های حاضر در جشنواره اشاره کرد.

همچنین جزییاتی از پوشش گسترده رسانه‌های داخلی و بین‌المللی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد که بر این اساس بیش از ۳۰ رسانه داخلی و خارجی در ایام جشنواره به پوشش این رویداد هنری می‌پردازند.

نادر برهانی مرند، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در دومین روز از جشنواره میزبان قربان صابر، بازیگر پیشکسوت کشور تاجیکستان در دبیرخانه این رویداد هنری بود.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

..............................................................................

به یاد ولی الله شیراندامی؛

 رقابت بخش تئاتر صحنه‌ای آغاز می‌شود

مسابقه تئاتر صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از شنبه ۱۲ بهمن، با به صحنه رفتن ۸ نمایش و با یاد کردن از هنرمند فقید ولی الله شیراندامی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجراهای بخش تئاتر صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از عصر روز شنبه ۱۲ بهمن، با روی صحنه رفتن ۸ نمایش و به یاد هنرمند فقید ولی الله شیراندامی آغاز می‌شود.

بخش تئاتر صحنه‌ای

روز شنبه ۱۲ بهمن در بخش صحنه‌ای، نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات ساعت ۱۹ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش «متساوی‌الساقین» به کارگردانی عمادالدین رجبلو در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسوی مجموعه‌ تئاتر شهر به صحنه می‌رود. تالار قشقایی همین مجموعه نیز در ساعات ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «ستاره‌شناس» به کارگردانی اصغر نوری خواهد بود.

نمایش «است» به کارگردانی پرنیا شمس در دو سانس ۱۷ و ۱۹ در تالار مولوی به صحنه می‌رود. تالار استاد ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه‌ ایرانشهر نیز در دو سانس ۱۷ و ۲۰ میزبان نمایش «باق‌وحش» به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی خواهد بود. در سالن استاد سمندریان همین تماشاخانه نیز نمایش «در دهانم حرف بزن» به کارگردانی عبدالزهرا محمودی در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۴۵ به روی صحنه می‌رود.

نمایش «زندگی با طعم خردل» نیز به کارگردانی سعید نجفیان نیز در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود.

دیگرگونه‌های اجرایی

نمایش «صدایا» به کارگردانی علیرضا ایزدی در بخش دیگرگونه‌های اجرایی نیز ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه‌ مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

بخش به علاوه فجر

در این بخش نمایش «تردید» به کارگردانی محمدجواد علیمردانی ساعت ۱۹ در تماشاخانه‌ی ایران تماشا به روی صحنه می‌رود. نمایش «خرس» به کارگردانی کیوان ضهرابی نیز ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

نمایش «والس تصادفی» به کارگردانی محمدحسین صادقی‌زاده مقدم ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه‌ دیوار چهارم اجرا می‌شود.

نمایش «طبخ طباخ مطبخ» به کارگردانی علی بیگدلی ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «بیا جلوتر» به کارگردانی سجاد باقری ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌شود.

نمایش‌های خیابانی

در بخش نمایش‌های خیابانی در محوطه تئاتر شهر ساعت ۱۶ نمایش «شال برون» به کارگردانی امیر امینی، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «زینب‌پاشا» به کارگردانی مهدی صالحیار، ساعت ۱۷ نمایش «سیرک» به کارگردانی سمیه مهری و ساعت ۱۷:۳۰ نمایش «تنها یک زمین داریم» که تولید بازار بزرگ ایران است، اجرا می‌شود.

در محوطه‌ی خانه هنرمندان ایران نیز ساعت ۱۶:۳۰ نمایش «صد سال به این سال‌ها» به کارگردانی نجمه مهرابی خوزانی و ساعت ۱۷ نمایش «بی‌پیش بی‌اجاره» به کارگردانی میثم سرآبادانی اجرا می‌شود.

نمایش «دست...کاری» به کارگردانی مهدی ضیاییان پور ساعت ۱۰:۳۰ در ایوان انتظار متروی میدان ولیعصر و نمایش «زینب‌پاشا» به کارگردانی مهدی صالحیار ساعت ۱۱ در همان مکان اجرا خواهند شد.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.