دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

نقش هنرمندان برای آگاه سازی مردم در انتخابات/۲

تجار: مردم فریب اظهارنظرها و رفتارهای نمایشی برخی سلبریتی ها را نخورند/ قانون باید جلوی بازیگرانی که با حیثیت ملی بازی می کنند را بگیرد

سخنرانی راضیه تجار در مراسم رونمایی از کتاب اسم تو مصطفاست

سینماپرس: راضیه تجار نویسنده مطرح و مدرس خانه داستان فرهنگسرای انقلاب در خصوص نقش هنرمندان برای آگاه سازی مردم در انتخابات گفت: مردم نباید فریب اظهارنظرها و رفتارهای نمایشی به شدت آسیب زننده سلبریتی ها را بخورند؛ مردم باید بدانند که هنرمندان واقعی و متعهد که با بینش و درایت مسائل روز را رصد می کنند و صاحب اندیشه و بصیرت هستند تریبونی جدی برای اظهارنظر و هدایت جامعه به راه راست ندارند و با دیدن این اتفاقات اسفبار تنها خون دل می خورند!

عضو هیأت موسسه انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنرمندان انقلابی، مومن و ولایتمدار تنها در آثارشان حرف های شان را می زنند و مانند برخی از این بازیگران، فضای مجازی را در اختیار ندارند. مردم باید آگاهانه با این قبیل مسائل برخورد کنند و بدانند که نباید فریب کسانی که اهل اندیشه نیستند را بخورند.

وی ادامه داد: مردم اگر رفتارها، گفتارها و کردارهای سلبریتی ها را طی سال های اخیر به خوبی رصد کرده باشند متوجه می شوند که همواره اظهارات آن ها به ضرر خودشان و جامعه تمام شده است؛ این ها معمولاً در مقاطع زمانی خاص یک سری کارهایی می کنند و بعد از مدتی از رفتارشان ابراز ندامت و پشیمانی می کنند در صورتی که این ابراز پشیمانی دردی از جامعه را درمان نمی کند.

تجار سپس با تأکید بر آنکه قانون باید جلوی بازیگرانی که با حیثیت ملی بازی می کنند را بگیرد تصریح کرد: ما نیازمند تعیین قوانینی برای تذکر و ایستادگی در مقابل این سلبریتی ها هستیم. آن ها نباید اجازه داشته باشند که در بزنگاه های حساس تاریخی با هویت و حیثیت ملی بازی کنند و روی اعصاب مردم راه بروند! مسئولان باید آگاه باشند که بخشی از مردم ناخودآگاه تحت تأثیر فضاسازی و القائات این سلبریتی ها قرار می گیرند و این می تواند ضربه مهلکی را به آینده کشور وارد کند.

عضو شورای بررسی داستان و کارگاه قصه و رمان حوزه هنری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیاز است که مسئولان فرهنگی هرچه سریعتر اقدامی عاجل نموده و این فرهنگ سازی را انجام دهند که جامعه فریب حرف های سلبریتی ها را نخورد. مسئولان فرهنگی باید با فرهنگ سازی کاری کنند تا مردم دیگر به سلبریتی هایی که ثبات فکری ندارند و در رفتارها و کردارهای شان لغزش دیده می شود اعتماد نکرده و به آن ها تأسی نکنند!

وی در همین راستا تأکید کرد: این بنده نوعی و امثال بنده هستند که می توانند چراغی را روشن کرده و شعاعی را روشنی ببخشند چرا که کار ما با نوشتن، اندیشه و مطالعه همراه است اما بازیگری که فقط بازی کردن جلوی دوربین را بلد است و هیچ گاه اهل مطالعه، خردورزی و اندیشه نبود قطعاً نمی تواند جامعه را به راه راست هدایت کند.

تجار متذکر شد: یکی از بزرگترین نقاط ضعف ما رسانه های رسمی هستند که این افراد را بزرگ کرده و به آن ها بال و پر می دهند؛ ما باید جلوی این فضای غرب زده سلبریتی سازی و سلبریتی محوری ایستادگی کنیم در غیر این صورت جامعه از این پس چوب بیشتری از فضاسازی های آن ها خواهد خورد.

نویسنده کتاب تحسین شده «بانوی رنگین کمان» در خاتمه اظهاراتش افزود: من امیدوارم به خصوص مدیران رسانه ملی جلوی پدیده سلبریتی سازی و سلبریتی محوری را بگیرند؛ یکی از اقدامات خوب و موثر آن ها می تواند عدم دعوت از این سلبریتی ها به برنامه های تلویزیونی باشد. به راحتی می توان به جای استفاده از سلبریتی ها و هنرپیشه ها از اهالی فرهنگ و هنر متعهد و اندیشه ورز در برنامه ها بهره گرفت تا از این رهگذر جامعه نیز به راه درست هدایت شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.