دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

با کارگردانی همچنان ناشناخته؛

«خانه خدا» برای دومین بار روی پرده کانون فیلم خانه سینما

فیلم «خانه خدا»

سینماپرس: نسخه ترمیم‌شده فیلم «خانه خدا» در برنامه آینده کانون فیلم خانه سینما، به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینماپرس، کانون فیلم خانه سینما، در برنامه آینده خود که در تاریخ سه شنبه، ۸ بهمن، ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، به دلیل استقبال و درخواست علاقه مندان، نسخه ترمیم‌شده فیلم «خانه خدا» را برای دومین بار به نمایش می گذارد و در ادامه هم نشستی با حضور حمید دهقان پور، غلام عباس فاضلی و ناصر صفاریان برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام فیلم‌خانه ملی ایران، نگاتیوی از «خانه خدا» موجود نیست و ترمیم و تصحیح آن پس از بازبینی و بررسی کیفی دو نسخه پزتیو (یکی با حاشیه صوتی اپتیک و دیگری مگنت) و یک نسخه اینترمدیا انجام شده و نسخه آماده شده، کیفیت بسیار خوبی دارد.

«خانه خدا» نمایشی‌ست از مراحل مختلف مراسم حج، از ورود زائران هر نژاد و کشور و در سنین مختلف، تا انجام مناسک حج و  بازگشت مسلمانان به کشورهای‌شان. این فیلم که در سال ۱۳۴۵ تولید شده، از معدود مستندهای سینمای ایران است که به نمایش عمومی درآمده. «خانه خدا» که در آذرماه سال ۴۵ در سینماهای تهران، شیراز، تبریز، آبادان، مشهد و همدان اکران شد، به فروش خوبی دست پیدا کرد و حتی جمعیت زیادی از قشر مخالف سینما در آن سال‌ها را هم به سالن‌ها کشاند.

براساس عنوان‌بندی فیلم، نامی به عنوان کارگردان ثبت نشده و در منابع مختلف، ابوالقاسم رضایی و جلال مقدم کارگردان معرفی شده اند. احمد شیرازی، نعمت حقیقی، محمود ایثاری و عباس دستمالچی، فیلم‌برداران فیلم هستند و اسدالله پیمان و محمود سعادت گویندگی را به عهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.