یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

تهیه‌کننده فیلم مطرح کرد؛

فیلم «دینامیت» همچنان در بلاتکلیفی اکران

فیلم سینمایی «دینامیت»

سینماپرس: سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم «دینامیت» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: بیش از یک سال و نیم است که این فیلم بلاتکلیف است. شورای پروانه نمایش چندین بار اصلاحاتی را از ما خواستند و ما تمامی آن ها را انجام دادیم ولی تا این لحظه پروانه نمایش فیلم را صادر نکرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، تهیه‌کننده فیلم «دینامیت» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: هیچ خبر جدیدی وجود ندارد، بیش از یک سال و نیم است که این فیلم بلاتکلیف است. شورای پروانه نمایش چندین بار اصلاحاتی را از ما خواستند و ما تمامی آن ها را انجام دادیم ولی تا این لحظه پروانه نمایش فیلم را صادر نکرده‌اند.

سید ابراهیم عامریان در پاسخ به اینکه مطرح شده که برای گرفتن پروانه نمایش چند سکانس را دوباره فیلمبرداری کردید، چقدر این موضوع واقعیت دارد؟ به ایسنا گفت: پس از چندین بار اصلاحیه مجددا دو تن از نمایندگان شورای پروانه نمایش، ما را مجبور به فیلمبرداری مجدد چندین سکانس کردند و اظهار داشتند با انجام این اصلاحات و فیلمبرداری مجدد پروانه نمایش صادر خواهد شد. متاسفانه به رغم هزینه‌ای که فیلمبرداری مجدد به ما تحمیل کرد، باز هم پروانه نمایش را صادر نکردند.

او در پاسخ به اینکه "این فیلم چه مشکلی دارد که پروانه نمایش آن صادر نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: واقعاً نمی‌دانم. نظر تمام کسانی که تا به امروز فیلم را دیده‌اند مثبت است. احساس من این است که متاسفانه فیلم به دلیل اعمال سلیقه شخصیِ یکی از اعضای شورا تا امروز موفق به دریافت پروانه نمایش نشده است.

این تهیه‌کننده درباره هزینه تولید فیلمش توضیح داد: حدوداً دو سال پیش، مبلغِ پنج میلیارد تومان برای این فیلم هزینه شده و واقعاً انصاف نیست که در شرایط اقتصادی این روزهای کشور، به خاطر سلیقه شخصی اینطور در حق یک تهیه کننده مستقل رفتار شود.  

عامریان در پاسخ به اینکه فیلم ساخته شده با فیلمنامه‌ای که پروانه ساخت گرفته است، چقدر تفاوت دارد؟ پاسخ داد: هیچ تفاوتی ندارد، واقعاً هیچ تفاوتی!  فیلم را طبق فیلمنامه‌ای ساخته‌ایم که پروانه ساخت آن توسط وزارت ارشاد صادر شده است. اگر می‌خواستند پروانه نمایش صادر نکنند پس چرا به فیلم پروانه ساخت دادند؟ چرا به همین راحتی از امضا خود می‌گذرند؟

او همچنین با اعلام اینکه «دینامیت» را برای شرکت در جشنواره فجر امسال ارائه دادیم در عین حال ادعا کرد: ولی بر اساس شنیده‌ها، در نهایت فیلم را به رغم امتیاز بالای اعضای هیات انتخاب در جمع بندی نهایی، با اعمال نفوذ شخص مخالف، از بخش مسابقه خارج کردند تا فیلمی کاملاً سالم و قطعاً مورد استقبال مردم از آنها دریغ شود.  

تهیه‌کننده فیلم «دینامیت» در پایان گفت: من از وزیر محترم ارشاد، از سازمان سینمایی، از اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس و از متولیان فرهنگ و هنر کشور، استدعا دارم تا تکلیف این فیلم که یک فیلم سالم و شریف است را روشن کنند و نگذارند تا هزینه‌ها و تلاش‌هایی که برای ساخت این اثر صرف شده، از بین برود.

پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی و محسن کیایی بازیگران فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردان سید مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی: سید ابراهیم عامریان هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.