یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

نسبت هنرهفتم با انقلاب اسلامی/۷

قهرمانی: مدیران اصلاح طلب با ژست های روشنفکری و دیدگاه لیبرالی سینمای انقلاب را به حاشیه رانده‌اند

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص نسبت سینما با ارزش ها و آرمان های انقلاب گفت: مدیران اصلاح طلب با ژست های روشنفکری و دیدگاه لیبرالی سینمای انقلاب را به حاشیه رانده اند و بی تردید اگر مدیران نگاه شان ارزش مدارانه و متناسب با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بود وضعیت سینمای کشور هرگز چنین بحرانی نمی شد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران اصلاح طلب ارزش های مردم و انقلاب را کمرنگ کردند؛ سینمای ایران طی ۴۱ سالی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد فراز و فرودهای بسیاری را شاهد بوده؛ ما در دهه ۶۰ شاهد تولید فیلم های خوب و ارزشی بودیم. در دهه های دیگر هم به صورت کم و بیش کارهای ارزشی با مضامین انقلاب، مقاومت، دفاع مقدس و... تولید می شدند اما در مجموع ارزیابی ها نشان می دهد سینما نتوانسته انتظارات امت اسلامی را با توجه به آرمان ها و ارزش هایی که برای آن انقلاب کردند برآورده سازد.

وی ادامه داد: نقطه ضعف اصلی ما در سینمای کشور مدیران هستند چرا که قاعدتاً هنرمندان ما اعم از تهیه کنندگان، کارگردانان، فیلمنامه نویسان، بازیگران و... تابع راهبردهای مدیران اند و مدیران هستند که قدرت و سرمایه را در دست دارند و هنرمندان را راهبری می کنند. از این رو اگر مسیر طی شده توسط هنرمندان به انحراف کشیده شده این مدیران هستند که آن ها را به کجراهه ها و بیراهه ها هدایت کرده اند و خود هنرمندان در این زمینه مسئول نیستند.

قهرمانی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما اکنون برای مقابله با این وضعیت اسفناک و بحرانی در سینمای کشور چه اندیشه ای می توان کرد اظهار داشت: بلاشک بصیرت امت انقلابی در ایام انتخابات می تواند باعث بهبود وضعیت فرهنگی شود. مردم با انتخاب خوب و رأی دادن درست در انتخابات های پیش رو چه انتخابات مجلس شورای اسلامی، چه انتخابات شورای شهر، ریاست جمهوری و... سمت و سوی آینده کشور را مشخص می کنند.

این سینماگر متذکر شد: در حال حاضر با توجه به اینکه نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم مردم باید با بصیرت در این انتخابات شرکت کند. مردم اگر مسیر درستی را انتخاب کنند که برای آن انقلاب کردند و شهید دادند قطعاً ارزش های انقلابی حفظ خواهد شد. مردم نباید تحت تأثیر و القائات دشمنان داخلی و خارجی که وامدار سفارتخانه های خارجی هستند قرار بگیرند. ما نباید فراموش کنیم که برخی لشگرکشی های انتخاباتی از داخل سفارتخانه ها آغاز می شود و مردم انقلابی نباید اجازه دهند منویات آن ها به عرصه های مختلف کشور از جمله عرصه مهم فرهنگ و هنر راه پیدا کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «گام های شیدایی» تأکید کرد: مردم نباید اجازه دهند آرایش صندوق های رأی توسط سفرای کشورهای خارجی رقم زده شود. بنده باز هم تأکید می کنم اگر مردم با بصیرت، بینش، تحقیق و آگاهی کاندیداها را بررسی کرده و افراد اصلح را انتخاب کنند همه ارکان مختلف کشور از جمله اوضاع حوزه مهم فرهنگ و هنر درست می شود در غیر این صورت وضعیت همین است که امروز شاهد آن هستیم.

این تهیه کننده سینما در خاتمه اظهاراتش خاطرنشان کرد: ما باید با انتخاب درست کاری کنیم که مدیران انقلابی و جهادی روی کار بیایند؛ مدیرانی که دغدغه اصلاح مسیر انحرافی فعلی را داشته باشند و با ریل گذاری مناسب کاری کنند که کمی به مفاهیم ارزشمند و والای انسانی، ملی، دینی و انقلابی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بالاخص سینما که رسانه ای بسیار مهم و تأثیرگذار است توجه شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.