جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

کارگردان فیلم مطرح کرد؛

تاریخ سینمای معاصر ایران به روایت «سینما شهر قصه»

فیلم سینمایی سینما شهر قصه

سینماپرس: کیوان علی محمدی از فیلم جدیدش که در جشنواره فجر حضور دارد و نمایش صحنه‌هایی دیده نشده در این اثر صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، کیوان علی محمدی یکی از کارگردان‌های «سینما شهر قصه» درباره این اثر به خبرنگاران جوان، گفت: «سینما شهر قصه» تاریخ معاصر ما، از پیش از انقلاب تا امروز را روایت می‌کند؛ با این تفاوت که زاویه دید این فیلم سینما است. یعنی تاریخ معاصر را روایت کرده و در دل آن تاریخ سینمای ایران را هم مرور می‌کنیم.

 «سینما شهر قصه»

«سینما شهر قصه» فیلمی مفرح در ژانر کمدی عاشقانه است؛ یعنی همزمان در یک داستان عاشقانه، علاقه و عشق آدمها به سینما را هم می‌بینیم.

روایت فیلم سینمایی سینما شهر قصه

علی محمدی درباره قالب فیلمش اظهار کرد: فیلم ما قالب یک اثر مستند با نمایش تصاویر واقعی را ندارد. «سینما شهر قصه» یک فیلم سینمایی داستانی است. تمامی صحنه‌های فیلم بدون استثنا ساخته شده است. در بخش‌هایی از فیلم ممکن است، مخاطب فکر کند، تصاویر مستند و واقعی می‌بیند، در حالی که اینطور نیست. این اتفاق برای دوستانی که قبلا فیلم را دیده اند، رخ داده است.

کارگردان فیلم

این کارگردان درباره چگونگی ساخت فیلم و ایده اولیه آن بیان کرد: حدود دو یا سه سال پیش من با دوستم علی اکبر حیدری دیگر کارگردان کار، مشغول صحبت بودیم. در این گپ دوستانه درباره خاطرات سینمایی‌ و حسی که به سینما داشتیم حرف می‌زدیم. احساس کردیم که چقدر جالب می‌شود اگر یک فیلم درباره تاریخ سینمای ایران بسازیم که به وسیله آن تاریخ ایران را هم مرور کنیم. در نتیجه فیلم «سینما شهر قصه» را ساختیم.

علی محمدی در پایان گفت: ما ۵۲ جلسه فیلمبرداری کردیم. ۳۵ روز پیش تولید کار طول کشید. از زمانی که اولین واژه فیلمنامه نوشته شد تا زمانی که کار به جشنواره برسد، دو سال زمان برد. بهمن دو سال پیش، نوشتن فیلمنامه و تحقیق را شروع کردیم و امسال تمامی مراحل ساخت را به پایان رساندیم. امیدوارم کسانی که عاشق سینما هستند، از دیدن فیلم ما لذت ببرند.

تصویری از فیلم سینما شهر قصه

گفتنی است فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» یکی از آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر است که به تهیه کنندگی کیوان علی محمدی و محمد رضا مصباح تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.