جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

خالق غول‌های سینمایی؛

«اندی سرکیس» در بفتا ۲۰۲۰ تجلیل می شود

اندی سرکیس

سینماپرس: اندی سرکیس کارگردان و بازیگر بریتانیایی به احترام مشارکت بالا در سینما در جوایز سینمایی بفتا ۲۰۲۰ تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، کارگردان سازنده فیلم‌هایی چون «نفس بکش» برای مشارکت فوق‌العاده در سینمای بریتانیا، جایزه می‌گیرد.

اندی سرکیس که خالق شماری از شخصیت‌های نمادین سینما مانند «گالوم» بوده است، امسال در مراسم اهدای جوایز بفتا تجلیل می‌شود.

این بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان یکی از جوایز برتر آکادمی بریتانیا را برای مشارکت فوق‌العاده در سینما، دوم فوریه دریافت می‌کند.

گرچه او خالق شخصیت‌هایی چون «گالوم» در «ارباب حلقه‌ها» و «سزار» در «سیاره میمون‌ها» و گوریل غول‌آسای «کینگ کونگ» در سال ۲۰۰۵ بوده است، اما از پیشگامان و تاثیرگذاران از نظر پارامترهای بازیگری نیز محسوب می‌شود.

سال ۲۰۱۱ سرکیس همراه جاناتان کوندیش تهیه‌کننده، کمپانی تهیه فیلم «ایمجیناریوم» را راه انداخت که در خلق شخصیت‌های دیجیتال نقش موثری داشت. «گودزیلا» در سال ۲۰۱۴ و جهان سینمایی مارول که در آن خود او نقش‌آفرینی هم کرد و «پلنگ سیاه» از جمله فیلم‌هایی بوده‌اند که از این امکانات بهره گرفته‌اند.

او جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بهترین اجرا در فیلم سینمایی در کارنامه دارد.

سرکیس که بازیگر فیلم‌هایی چون «جنگ برای سیاره میمون‌ها» ساخته مت ریوز، «جنگ ستارگان: آخرین جدای» به کارگردانی ریان جانسون، «پلنگ سیاه» ساخته ریان کوگلر بوده، ۲ بار هم نامزد بفتا شده است.

«نفس بکش» و «کتاب جنگل: ریشه‌ها» از فیلم‌هایی هستند که توسط سرکیس ساخته شده‌اند.

جایزه مشارکت فوق‌العاده در سینمای بریتانیا تا پیش از این به چهره‌هایی چون الیزابت کارلسن، ریدلی و تونی اسکات و جان هارت اهدا شده است.

اندی سرکیس متولد ۲۰ آوریل ۱۹۶۴ در میدلسکس بریتانیا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.