سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

رئیس حوزه هنری خوزستان:

خوزستان برای اولین بار دارای پردیس سینمایی می شود

حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی

سینماپرس: رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به تبدیل سینماهای بهمن و اُکسین اهواز به پردیس سینمایی گفت: این دو سینما بازسازی و چهار تا پنج سالن چند منظوره به هر یک اضافه می شود.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی از بازسازی سینماهای بهمن و اُکسین اهواز خبر داد و اظهار کرد: این سینماها که متعلق به حوزه هنری خوزستان و با بهره‌برداری مؤسسه سینمایی بهمن سبز حوزه هنری کشور در شهر اهواز هستند، بازسازی می‌شوند.

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه این دو سینما قدیمی هستند و نیاز به بازسازی آنها به شدت احساس می‌شد، افزود: طی مذاکراتی که با رئیس مؤسسه سینمایی بهمن سبز کشور داشتیم مقرر شد دو سینمای بهمن و اُکسین اهواز به پردیس سینمایی تبدیل شوند و اولین پردیس‌های سینمایی استان خوزستان باشند.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه در اهواز کمبود سالن‌های هنری و چند منظوره با ظرفیت و امکانات بالا ضروری است، بیان کرد: با توجه به کمبود محل تمرین و اجرای تئاتر، گالری‌ها، اجرای کنسرت‌ها، نمایشگاه‌های هنری در اهواز، تصمیم به انجام این کار گرفته شد.

وی تصریح کرد: طی جلساتی، مصوب شد این سالن‌ها در راستای رفاه حال مردم عزیز و علاقه‌مند به فرهنگ و هنر و همچنین پاسخگویی به سلیقه‌های مختلف در آن واحد به این سینماها اضافه شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه بر این اساس سه سالن به سینما اکسین و پنج سالن به سینما بهمن اضافه می‌شود، عنوان کرد: بعد از بازسازی سینما اُکسین دارای چهار سالن و سینما بهمن دارای ۶ سالن می‌شود و برنامه این است از راهروهای سینماها به عنوان گالری‌ها و نمایشگاه‌های نقاشی و سایر آثار تجسمی استفاده شود.

وی بازسازی این سینماها را در بازه زمانی ۶ ماه تا یک سال دانست و عنوان کرد: مدت زمان بازسازی این سینماها توسط شرکت بهمن سبز اعلام شده است که امیدواریم در زمان مقرر این سینماها برای استفاده هنرمندان و علاقه‌مندان و عموم مردم به پایان برسد.

رئیس حوزه هنری خوزستان در پایان بیان کرد: علاوه بر دو سینمای بهمن و اکسین اهواز، یک سالن نیز به هر کدام از سینماهای آزادی آبادان و نخل خرمشهر که زیر نظر حوزه هنری هستند، اضافه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.