دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

کارشناسان فرهنگی از ضرورت توجه به هنر و هنرمندان انقلاب می گویند؛

انتقاد به جفای مدیریت کلان فرهنگی در حق نیروهای باورمند به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی

نیرومند-سالک کاشانی-کوشکی-آقامحمدیان-منبتی-شاهمرادی زاده-الماسی

سینماپرس: تعدادی از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه تأکید کردند: یکایک دستگاه ها، نهادها، سازمان ها و ارگان ها باید همکاری خود را با این سلبریتی های خائن، وطن فروش و دوتابعیتی که سال ها از بودجه بیت المال ارتزاق کرده و سر سفره نظام نشسته اند اما اینک با موج سواری خود را همسو با استکبار و امپریالیسم کرده اند، قطع نمایند.

به گزارش سینماپرس خیانت عده ای از سلبریتی های وطن فروش، دوتابعیتی و ... مدت ها است که با واکنش بسیاری از هنرمندان ولایی و متعهد و مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی مواجه شده است.

این سلبریتی‌ ها که خود را در هر مسأله ای متخصص می دانند و داعیه دار فهم و دانش و کمال در هر حوزه و رشته ای هستند همین چند سال قبل بدون شناخت سیاست و اقتصاد در زمان انتخابات ریاست جمهوری با شعارهای فریبنده ثبات اقتصادی مردم را تحریک برای رأی دادن به یک کاندیدا کردند، وعده ای که هرگز رنگ عملی به خود نگرفت و اتفاقاً مشکلات شدید اقتصادی آنقدر دامنه دار شد که صدای انتقادات و اعتراضات مردم را از اقصی نقاط کشور بلند کرد.

همین چند وقت قبل این سلبریتی های وطن فروش و ضدمردی برخلاف خیلی از هنرمندان برجسته جهان که از لحظه ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار و خون خوار، به این جنایت واکنش نشان دادند و به انتقاد از دولت ایالات متحده و دفاع از ایران پرداختند، کاملاً در این خصوص سکوت کردند اما بعد از آنکه خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آمد، همراه با جماعت منافقان و مزوران شدند و با حضور در تجمعات اندک خیابانی که توسط عده ای فریب خورده و دشمن برگزار می شد به زعم خود قصد سقوط نظام را داشتند!

آن ها در فضای مجازی دست به فضاسازی علیه کشور و نیروهای مسلح زدند و گویی که سخنگوی ترامپ ملعون در ایران هستند، مانند فتنه سال ۸۸ مردم را به آشوب خیابانی فراخواندند.   چند فیلمساز در تجمعات شرکت کردند که یکی از آن ها همراه سفیر خبیث انگلیس، بازداشت شد. همان فردی که قبلاً نیز به خاطر جعل واقعیات مربوط به فتنه سال ۸۸ مدتی زندانی شده بود!

در این وانفسا تعدادی از این سلبریتی های ضدمردمی که شهرت و ثروت شان را مدیون پول های بیت المال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند با خیال اینکه کار نظام تمام شده تمامی همکاران شان را به تحریم جشنواره های فرهنگی و هنر فجر انقلاب و سازمان صدا و سیما دعوت کردند؛ پروژه ای که خیلی زود شکست خورد و با اعلام حمایت بسیاری از چهره های برجسته فرهنگی و هنری از جمله شهاب حسینی از جشنواره های فرهنگی و هنری فجر، دست این خائنان به وطن برای مردم روشن شد!

این اتفاقات به اضافه خبر ارتباط برخی از این هنرمندنماهای ضد میهن با سفارتخانه های اروپایی در یک سال گذشته بارها مطرح شده و برخی هنرمندان نیز در جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت این کشور حضور پیدا کرده بودند باعث شد تا بسیاری از هنرمندان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی علیه این وطن فروشان و مدیرانی که به آن ها پروبال و اجازه کار و فعالیت می دهند موضع بگیرند و خواهان آن شوند که دیگر هرگز این افراد خیانت پیشه اجازه هیچ گونه فعالیت فرهنگی و هنری در کشور را نداشته باشند.

هنرمندان ولایی با تأکید بر اینکه جشنواره های فجر انقلاب اسلامی تنها متعلق به هنرمندان حزب الهی است خواستار آن شدند تا دست یکایک هنرمندانی که ضدمیهنی و ضدمردمی بودن آن ها به اثبات رسیده است دیگر هرگز اجازه حضور در هیچ رویداد فرهنگی و هنری را نداشته باشند.

در همین راستا ۸ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان: محمدحسین نیرومند، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی، محمدصادق کوشکی، شفیع آقامحمدیان، سیدهادی منبتی، ماشاالله شاهمرادی زاده، جهانگیر الماسی و محسن علی اکبری با ما گفتگو کردند که ماحصل این گفتگوها برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

نیرومند: مدیریت کلان فرهنگی در حق نیروهای باورمند به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی کوتاهی می کند/ امروز نیازمند عزمی راسخ هستیم

محمدحسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: متأسفانه مدت ها است مدیریت کلان فرهنگی در حق نیروهای باورمند به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی کوتاهی می کند؛ گویا خاطرات تلخ فتنه ۸۸ برای مدیران فرهنگی و هنری درس عبرت نشده است! کوتاهی برخی از این هنرمندان طی ۱۰ سال اخیر به خوبی ثابت شده است؛ این وظیفه مدیران فرهنگی است که رفتار و کردار این افراد را رصد کنند و به جای اینکه امکانات را در اختیار آن ها قرار دهند کمی فضا را برای نیروهای انقلابی و باورمند به ارزش های انقلاب باز بگذارند و درصدد تربیت نیروهای انسانی باشند که با باورمندی به انقلاب می خواهند وارد این عرصه شوند.  

سالک کاشانی: وظیفه مسئولان حمایت از هنرمندان انقلابی است/ حرکت برخی هنرمندان در همراهی با آمریکایی‌ها قابل پیگیری خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به سینماپرس گفت: خوشبختانه ما در طول ۴۱ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد شاهد حضور هنرمندان قدر و درجه یکی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه سینما و تلویزیون بوده ایم؛ وظیفه مسئولان فرهنگی حمایت از هنرمندان انقلابی و متعهدی همچون جمال شورجه و زنده یاد فرج الله سلحشور است. متأسفانه ما اخیراً از سمت برخی به اصطلاح هنرمندان حرکتی را شاهد بودیم که جشنواره های فجر انقلاب اسلامی و صدا و سیما را تحریم کرده بودند. در واقع این افراد در فضایی که آمریکایی ها در دریای طوفانی گرفتار شده اند و در حال دست و پا زدن هستند تا از سیلی که از سمت جمهوری اسلامی ایران خورده اند رهایی پیدا کنند با آن ها همراه و همسو شدند.

کوشکی: سلیمانی‌های حوزه فرهنگ و هنر به علت توجه بیش از حد به هنرمندنماهای بی وطن شناخته نشده‌اند/ مسئولان به هنرمندان واقعی توجه کنند

محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و کارشناس فرهنگی نیز در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: در عرصه نظامی از خیل عظیم مردم سرداران و سربازانی متولد شدند که ایران اسلامی را در جهان سرفراز کردند، ما قطعاً در عرصه فرهنگ و هنر هم می توانیم افرادی مانند سردار سلیمانی داشته باشیم اما آنچه باعث شده تا سردارسلیمانی های حوزه فرهنگ و هنر شناخته نشوند، توجه بیش از حد به هنرمندنماهای بی وطن است که در اصل نقش ستون پنجم دشمن را بازی می کنند. نیاز به پاک سازی طی سال های اخیر در عرصه فرهنگ و هنر بسیار احساس می شود. اگر ما جشنواره ای با عنوان مقدس «فجر» داریم و عده ای بی اعتقاد به فجر و به انقلاب و نظام و بی اعتنا به ایران اسلامی می خواهند آن را تحریم کنند همان بهتر که اصلاً این جشنواره تعطیل شود! نمی شود کسی که اعتقادی به فجر و انقلاب نداشته باشد و عملاً در حساس ترین شرایط کشور به جای اینکه کنار وطنش بایستد دست در دست دشمن گذاشته و علیه مدافعان کشور تجمع راه بیندازد و هر زمان که مفعتش ایجاد کند اسم ایران را بیاورد در این رویداد انقلابی حضور داشته باشد.

آقامحمدیان: حضور افراد غیرانقلابی و غیرمتعهد در عرصه فرهنگ و هنر به مصلحت کشور نیست/ برخی افراد با عنوان هنرمند، نقش سربازان دشمن را بازی می کنند

شفیع آقامحمدیان مدیرعامل پیشین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز با انتقاد شدید نسبت به بی توجهی مدیران فرهنگی و هنری به هنرمندان انقلابی و میدان دادن به سلبریتی های خائن گفت: حضور افراد غیرانقلابی و غیرمتعهد در عرصه فرهنگ و هنر به مصلحت کشور نیست من امیدوارم با این اتفاقات پیش آمده و زمزمه هایی که از برخی افراد فاقد اندیشه برای تحریم کردن جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اسلامی به گوش رسیده، مسئولان سرشان به سنگ خورده باشد و متوجه شده باشند که دیگر نباید روی این افراد سرمایه گذاری کنند و امکانات و بودجه های دولتی را در اختیار آن ها قرار دهند. این مایه تأسف و شرمساری است که ما طی سال های اخیر افرادی را به درجه سلبریتی بودن رسانده ایم که هیچ عرق و ارداتی به انقلاب اسلامی نداشته اند و فاقد نگرش و نگاه و شناخت و جدی بودند و قدرت تجزیه و تحلیل شرایط را نداشته اند. این نقصانی است که متأسفانه با بی تدبیری مدیران فرهنگی به تازگی شکلی جدی تر و تهدیدآمیز تر به خود گرفته است.

منبتی: عناصر اصلی تمامی حوزه های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره فیلم فجر باید افرادی انقلابی و معتقد به حاکمیت باشند

سیدهادی منبتی کارشناس فرهنگی و مدیرعامل اسبق موسسه تصویرشهر در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: به عقیده بنده ما ۴۰ سال دیر به نتیجه رسیدیم که عناصر اصلی تمامی حوزه های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره فیلم فجر باید افرادی انقلابی، حزب الهی و معتقد به حاکمیت باشند و امیدوارم حال که به این نتیجه رسیده ایم با سیاست گذاری های اصولی کاری کنیم تا کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی ندارند خود به خود از عرصه فرهنگی تصفیه شوند. سوأل بنده از مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ و هنر به ویژه مسئولان سینمای کشور این است که چرا ما باید به کسانی که به عنوان هنرمند از بیت المال ارتزاق می کنند اما تنها به منافع شخصی شان می اندیشند اجازه جولان دادن در عرصه فرهنگی کشور را بدهیم؟ کسانی که تا منافع شخصی شان تأمین نشود حضور در جشنواره برایشان الزامی ندارد چرا باید برای ما حائز اهمیت باشند؟

شاهمرادی زاده: مسئولان فرهنگی در بزرگ کردن افراد غرب زده و خردکن هنرمندان انقلابی تبحر خاصی دارند/ دست جیره خواران آمریکا در حوزه فرهنگ و هنر «رو» شد

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما نیز در این باره به سینماپرس گفت: متأسفانه مسئولان فرهنگی در بزرگ کردن افراد غرب زده و وابسته به استکبار جهانی و خردکن هنرمندان انقلابی تبحر خاصی دارند؛ این مسأله مدت ها است به ما ثابت شده و فقط متعجب هستیم که چرا نهادهای نظارتی در قبال این عملکرد غلط مدیران فرهنگی موضعی نمی گیرند!؟ این هنرمندان شبه انتلکتوئل و دیکتاتورمآب ضد میهنی که همه آرمان های شان پناه بردن به دامان آمریکای جنایت کار، ملعون و خبیث است باید بدانند با این رفتارهای عجایبی و تحریم جشنواره های فجر انقلاب اسلامی راه به هیچ جا نخواهند برد و تنها با این کار خودشان را هرچه بیشتر نزد مردم خوار و خفیف خواهند کرد. این ها باید بدانند فرهنگ و هنر انقلابی اصلاً به حضور یا عدم حضور آن ها وابسته نیست و اتفاقاً ما بسیار خرسند خواهیم شد که این افراد از عرصه فرهنگی و هنری کشور دور شوند و جا را برای حضور هنرمندان ولایتمدار، مومن و انقلابی باز بگذارند.

الماسی: مدیرانی که خودشان ناصواب انتخاب شده و نگاه سوداگرانه به عرصه فرهنگ و هنر دارند از هنرمندان متعهد و انقلابی حمایت نمی‌کنند

 جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: بدیهی است مدیرانی که خودشان ناصواب انتخاب شده و نگاه سوداگرانه به عرصه فرهنگ و هنر دارند از هنرمندان متعهد و انقلابی حمایت نکنند؛ این ها از سینما و تئاتر و فرهنگ چه می دانند؟ این ها فقط مجرای پول و سرمایه را می شناسند و در یک سری جریانات سهام دار هستند و از همین رو تنها از نیروهای مشکوکی که معلوم نیست از کجا آمده اند حمایت می کنند! از زمانی که مدیران سینمای کشور به سرمایه سالاری بها دادند و موازین اخلاقی و انسانی را با بال و پر دادن به هنرمندان غیرانقلابی و غیرمتعهد زیر سوأل بردند حال و روز سینما خراب و خراب تر شد! من امیدوارم مدیران فرهنگی و سینمایی به این نتیجه رسیده باشند که از این پس باید تنها به هنرمندان مومن و متعهد بها بدهند تا در بزنگاه های حساس تاریخی افراد غیر مومن و غیرمتعهد نتوانند علیه فرهنگ و هنر کشور کاری انجام دهند.

علی اکبری: مشکل اصلی مدیرانی هستند که جلوی سلبریتی ها تعظیم می کنند اما به هنرمندان انقلابی بی توجهند/ چشم برخی سلبریتی ها از حضور مردم در تشییع سردار دل ها کور شد!

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما نیز با انتقاد شدید نسبت به عملکرد ناصواب مدیران فرهنگی و هنری کشور گفت: من مشکل را در حضور برخی افراد به ظاهر هنرمند و سلبریتی ها نمی بینم؛ مشکل ما مدیرانی هستند که جلوی سلبریتی ها سر تعظیم فرود می آورند اما به هنرمندان انقلابی بی توجهند، مدیرانی که طی تمامی این سال ها با اهمال کاری و بی توجهی مفرط شان باعث بیکاری و خانه نشینی هنرمندان ولایتمدار و مومن و معتقد به نظام و انقلاب اسلامی شده و برای هنرمندانی که دغدغه شان حفظ و اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی است حرمتی قائل نمی شوند. گویا سلبریتی ها به این نتیجه رسیده اند که اگر هر خیانتی به نظام و کشور بکنند و هر حرفی بزنند باز هم جایگاه شان استوار است و می توانند مانند گذشته از بودجه های بیت المال استفاده کرده و از منافع و مواهب مادی و معنوی برخوردار باشند از این رو نیاز جدی امروز ما این است که یک بار برای همیشه این خطای چندین بار تکرار شده را کنار بگذاریم و دیگر اجازه ندهیم کسانی که منافع نظام را با خطر روبرو ساخته اند در عرصه فرهنگ و هنر جولان دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.