شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

ضرورت توجه به هنر و هنرمندان انقلاب/۷

علی اکبری: مشکل اصلی مدیرانی هستند که جلوی سلبریتی ها تعظیم می کنند اما به هنرمندان انقلابی بی توجهند/ چشم برخی سلبریتی ها از حضور مردم در تشییع سردار دل ها کور شد!

سخنرانی محسن علی اکبری در بازدید علی عسگری از پشت صحنه سریال «نفوذ»

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: من مشکل را در حضور برخی افراد به ظاهر هنرمند و سلبریتی ها نمی بینم؛ مشکل ما مدیرانی هستند که جلوی سلبریتی ها سر تعظیم فرود می آورند اما به هنرمندان انقلابی بی توجهند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کتاب قانون» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیرانی که طی تمامی این سال ها با اهمال کاری و بی توجهی مفرط شان باعث بیکاری و خانه نشینی هنرمندان ولایتمدار و مومن و معتقد به نظام و انقلاب اسلامی شده و برای هنرمندانی که دغدغه شان حفظ و اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی است حرمتی قائل نمی شوند. کسانی که سیاست گذاری جشنواره های فجر انقلاب اسلامی را بر عهده دارند و طی تمامی این سال ها به هنرمندان ولایی کمتر اجازه حضور و دیده شدن در این رویدادها را داده اند باید در سیاست های شان بازنگری کنند. ما امروزه نیازمند آن هستیم که معضلات مربوط به برگزاری جشنواره های فجر انقلاب را ریشه یابی کنیم، نقصان های مان را بشناسیم و ببینیم چه خطاهایی انجام داده ایم تا با اصلاح آن ها جشنواره های فجر انقلاب را در اختیار نیروهایی بگذاریم که تمامی زندگی شان را وقف انقلاب کرده اند.

وی ادامه داد: این مایه تأسف است که ما در کشوری زندگی می کنیم که اگر یکی از سلبریتی های آن اراده کند فی الفور می تواند با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا رئیس رسانه ملی و یا هریک از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و... دیدار داشته باشد اما این امکان برای هنرمندان مومن و معتقد و انقلابی مهیا نیست!؛ پرسش بنده این است که چرا در جمهوری اسلامی ایران هنرمندانی که برخاسته از دل انقلاب اسلامی هستند، از نسل انقلاب اسلامی هستند و دغدغه شان حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است باید با چنین برخورد تحقیرآمیزی روبرو شوند؟

این سینماگر در همین راستا افزود: فقدان سیاست گذاری های اصولی بر مبنای ارزش ها و آرمان های انقلابی یکی از بزرگترین مشکلات عرصه فرهنگی و هنری بالاخص سینما است. از سوی دیگر انتخاب غلط مدیران فرهنگی و هنری هم به وسعت و دامنه این مشکلات افزوده شده؛ این باعث تأسف است که به دلیل نبود سیاست اصولی هرکسی از راه رسیده و نرسیده به عنوان مدیر فرهنگی حکم می گیرد و برای فرهنگ و هنر کشور تصمیم گیری می کند!

علی اکبری با تأکید بر اینکه مدیران ارشد فرهنگی در کشور ما واداده و دلداده سلبریتی ها هستند تصریح کرد: این دلدادگی مدیران به سلبریتی ها باعث سوءاستفاده آن ها شده است. ما در این ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد همواره شاهد بوده ایم این سلبریتی ها هرجا به ضرر انقلاب اسلامی بوده پیشگام و میدان دار بوده اند و هرجا منافع نظام و حکومت در میان بوده پا پس کشیده اند اما فلان وزیر یا مدیر فرهنگی باز هم به آن احترام گذاشته و از آن ها دلجویی کرده است!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» و «سبیل مردونه» متذکر شد: گویا سلبریتی ها به این نتیجه رسیده اند که اگر هر خیانتی به نظام و کشور بکنند و هر حرفی بزنند باز هم جایگاه شان استوار است و می توانند مانند گذشته از بودجه های بیت المال استفاده کرده و از منافع و مواهب مادی و معنوی برخوردار باشند از این رو نیاز جدی امروز ما این است که یک بار برای همیشه این خطای چندین بار تکرار شده را کنار بگذاریم و دیگر اجازه ندهیم کسانی که منافع نظام را با خطر روبرو ساخته اند در عرصه فرهنگ و هنر جولان دهند.

وی ادامه داد: کمترین توقع بنده نوعی که ۴۰ سال است در راه انقلاب هستم و ادعا می کنم سختی بسیاری کشیدم تا رسانه ملی و سینما در شأن نظام و انقلاب باشد این است که میدان جهادی عرصه فرهنگ و هنر به دست هنرمندان ولایتمدار بیفتد؛ بنده صراحتاً عرض می کنم که مدیران فرهنگی ما کمترین بهایی به نیروهای ارزشی نمی دهند و این بسیار خطرناک است.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون تصریح کرد: چرا این سلبریتی هایی که بالای دو سوم شان همه گرین کارتی هستند و متعهد به اجرای قوانین آمریکای جنایتکار و خون خوار شده اند وقسم خورده اند که سرباز آمریکا باشند باید در عرصه فرهنگی و هنری کشور نفوذ و حضور داشته باشند؟ معلوم است که این سلبریتی های خائن نمی توانند حجم ده ها میلیونی حضور امت اسلامی را در مراسم تشییع سردار رشید اسلام تاب بیاورند. مشخص است که چشم این ها از حضور متعهدانه و انقلابی مردم در مراسم تشییع سردار دل ها کور می شود و از این رو تمام تلاش شان را به کار می برند تا علیه نظام و انقلاب فعالیت کنند.

علی اکبری ادامه داد: چرا سلبریتی ها باید به خیابان بروند و در کنار دشمنان ایستاده و خواستار تحریم جشنواره های فجر انقلاب اسلامی شوند؟ اگر روزی مشخص شود که پشت همه این جنایات آمریکایی ها بوده اند این ها چه پاسخی برای ملت ایران اسلامی دارند؟

وی در پایان این گفتگو با بیان اینکه عدم حضور تحریم کنندگان به نفع جشنواره های فجر انقلاب است خاطرنشان کرد: هنرمندی که قدردان خون شهدا و قدردان ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی نیست همان بهتر که در عرصه فرهنگ و هنر حضور نداشته باشد. من بسیار خوشحالم که این افراد نتوانستند هیچ اتفاقی را علیه جشنواره های فجر انقلاب اسلامی رقم بزنند و ما شاهد استقبال گسترده مردم در قشرهای مختلف در این رویدادها هستیم. تنها امیدمان این است که مدیران فرهنگی به خود بیایند و از این پس میدان عرصه فرهنگ و هنر کشور را به دست این اشخاص نسپارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.