چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

جدیدترین خبرها از فیلم سینمایی «الحاج احمدبای»؛

از احتمال حضور در اسکار ۲۰۲۱ تا رونمایی در جشنواره جهانی فیلم فجر/ میرعلایی: «الحاج احمدبای» یکی از موفق ترین آثار کارنامه سینمایی جمال شورجه است

فیلم سینمایی احمدبای

سینماپرس: سیداحمد میرعلایی که بعد از بیماری جمال شورجه به عنوان مشاور وی، امور مربوط به فیلم سینمایی «الحاج احمدبای» را پیگیری می کند با اعلام احتمال حضور این فیلم در اسکار ۲۰۲۱ به عنوان نماینده مشترک سینمای ایران و الجزایر و رونمایی این اثر در جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: «الحاج احمدبای» همچنان در حال گذراندن آخرین مراحل فنی است و از همین رو به دلیل عدم آماده سازی نهایی این فیلم برای حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر هیچ ثبت نامی صورت نگرفته و دست اندکاران تمام تلاش شان را به کار می برند تا این اثر سینمایی ان شاالله در اردیبهشت ماه سالی آتی به جشنواره جهانی فیلم فجر برسد.

میرعلایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تمام کارهای این فیلم توسط عوامل ایرانی اش تقریباً به پایان رسیده، حسن ایوبی تدوین فیلم را انجام داده و «الحاج احمدبای» این روزها مشغول امور جلوه های ویژه بصری است و موسیقی آن هم در خارج از ایران در حال ساخته شدن است.

وی ادامه داد: از آنجایی که مبحث مهم جلوه های ویژه بصری سهم حیاتی در تکمیل فرآیند این اثر سینمایی دارد تا اتمام این بخش صداگذاری و تدوین فیلم به صورت نهایی انجام نخواهند شد.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حضرت موسی (ع)» در پاسخ به این سوأل که چه دلیلی باعث وقفه طولانی مدت در انجام امور تولید این فیلم سینمایی شده است اظهار داشت: به دلیل تغییر دولت در الجزایر و به تبع، تغییر هیأت دولت و برخی مسائل مالی که پدید آمد انجام امور فنی این فیلم نیمه تمام ماند. خوشبختانه با استقرار وزیر جدید فرهنگ الجزایر مجدداً چرخه انجام امور فنی این اثر سینمایی به حرکت درآمد و ان شاالله به زودی کار آماده نمایش خواهد شد.

وی تأکید کرد: اختیار «الحاج احمدبای» به طور کل با کشور الجزایر است چرا که سرمایه گذار و تهیه کننده این فیلم کشور الجزایر است. «الحاج احمدبای» اولین فیلم مشترکی است که با سرمایه گذار خارجی و با حضور نیروهای برجسته سینمای ایران تولید می شود. الجزایری ها به دلیل سابقه مورد توجه آقای شورجه تأکید داشتند که ایشان حتماً کارگردانی این فیلم را انجام دهند؛ «الحاج احمدبای» یکی از موفق ترین آثار کارنامه سینمایی جمال شورجه است و الجزایری ها از این فیلم که موضوع آن برایشان بسیار ارزشمند است به شدت استقبال کرده و از نتیجه کار بسیار رضایت دارند.

میرعلایی در پاسخ به این سوأل که آیا مسأله بیماری آقای شورجه باعث وقفه در امور این فیلم شد یا خیر گفت: خوشبختانه با توجه به همکاری دوستان هیچ وقفه ای از این جهت حادث نشد و تنها مشکل این فیلم استقرار دولت جدید الجزایر برای تأمین بودجه بود. تمامی هنرمندان تراز اول سینمای ایران که در این فیلم همکاری داشتند خوش درخشیدند و الجزایری ها که تاکنون فیلمی در این وسعت و ابعاد تولید نکرده بودند با هماهنگی ها و صبوری یکایک نیروهای ایرانی توانستند صاحب اثری آبرومند شوند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص پخش جهانی این اثر سینمایی گفت: اختیار این فیلم با الجزایری ها است و از این رو پخش جهانی این فیلم هنوز به ایرانی ها سپرده نشده و معلوم نیست تصمیم دولت الجزایر برای این اتفاق چه باشد. نکته ای که بنده باید ذکر کنم این است که اگر ایرانی ها نبودند این فیلم اصلاً امکان ساخته شدن نداشت. این وجدان و تعهد کاری همکاران ایرانی و عرق ملی آنان بود که توانست در خدمت الجزایری ها قرار بگیرد و منجر به ساخته شدن این فیلم مهم شود.

وی تأکید کرد: نیروهای ایرانی با صرفه جویی بسیار این فیلم را به سرانجام رساندند و برای سینمای ایران نکته ارزشمندی است که هنرمندان ایرانی با احساس وظیفه حرفه ای خود به خوبی عمل نمایند. من امیدوارم به زودی با پخش بین المللی دوستان و همکاران ما ثمره معنوی کار خود را نیز ببینند.

میرعلایی در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این سوأل که تکلیف کلید خوردن پروژه عظیم سریال «حضرت موسی (ع)» چه خواهد شد و آیا وضعیت آقای شورجه به گونه ای است که بتوانند به عنوان کارگردان در این پروژه حضور داشته باشند اظهار داشت: خوشبختانه آقای شورجه کاملاً رو به بهبودی هستند و توصیه تمامی پزشکان ایشان این بوده که هرچه سریع تر باید مشغول به کار شوند و ما هم امیدواریم که به زودی با رفع برخی موانع و مشکلات این سریال عظیم تاریخی به سرانجام برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.