یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به کارگردانی داوود میرباقری؛

سریال «سلمان فارسی» به کجا رسید؟

جزییات ساخت سریال «سلمان فارسی»

سینماپرس: سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از پروژه‌های عظیم رسانه ملی است که این روزها مراحل تصویربرداری را پشت سر می گذارد.

به گزارش سینماپرس، سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از پروژه‌های عظیم رسانه ملی به شمار می‌آید. پیش تولید این سریال از یک سال پیش شروع شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش رفت.

جزئیات جدید از ساخت سریال سلمان فارسی
تصویربرداری این سریال فاخر، در کرمان  آغاز شد و مدتی مشغول به کار بودند و این روزها عوامل راهی قشم شده اند تا ادامه تصویربرداری را انجام بدهند. تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» تا اسفند ماه در ایران انجام می‌شود؛ البته به دلیل تعدد لوکیشن‌های تاریخی، کشور ترکیه هم یکی از مقاصد عوامل این سریال برای تصویربرداری است. عوامل در سال ۹۹ راهی ترکیه می‌شوند؛ البته کرمان، خراسان، بخشی از تهران و قم هم از جمله لوکیشن‌های قطعی این سریال هستند.
طبق اعلام گروه به دلیل ملی بودن این پروژه، از ظرفیت همه بازیگران استان‌های کشور استفاده می‌شود. علیرضا شجاع نوری برای ایفای نقش میانسالی و کهنسالی سلمان فارسی انتخاب شده  است و علی دهکردی و فرهاد اصلانی برای بازی در این پروژه انتخاب شده اند. هنوز علیرضا شجاع نوری بازیگر اصلی این سریال در نقش سلمان فارسی مقابل دوربین نرفته است و در حال حاضر به جوانی این شخصیت می پردازند.
جزئیات جدید از ساخت سریال سلمان فارسی
با توجه به شخصیت منحصر به فرد سلمان و سیری که در جغرافیای آن زمان اسلام داشته است، به نظر می‌رسد این مجموعه یکی از جذاب‌ترین و مؤثرترین مجموعه‌های تلویزیونی بشود. قرار است از تولد تا فوت سلمان فارسی در این پروژه به تصویر کشیده شود.
حدود ۱۲ هزار دست لباس برای تولید این سریال طراحی و تولید شده است. با توجه به تاریخی بودن سریال از طراحی خاص صحنه، ابزارآلات و لباس‌ها برای نشان دادن اصالت تاریخی اثر استفاده شده است. لوکیشن‌های تیسفون، جی و حجاز در قالب ۳۰ کارگاه دکورسازی از طراحی کشتی گرفته تا تمامی ظرافت‌های هنری دوران ساسانی، بیزانس و پیامبر اسلام (ص) ساخته می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.