جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

مرتضی فرشباف مطرح کرد؛

«تومان» روایت یک قمار جوانانه

مرتضی فرشباف

سینماپرس: مرتضی فرشباف کارگردان فیلم سینمایی «تومان» از فیلم‌های راه یافته به سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر سوژه اصلی این فیلم را معضلی برآمده از جامعه امروز توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی فرشباف کارگردان فیلم سینمایی «تومان» که به بخش سودای سمیرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت این فیلم گفت: من سال پیش همین موقع‌ها «تومان» را ساختم و حالا حدود سه چهار ماهی می‌شود که آماده نمایش است البته در نظر داریم آن را مقداری به نسبت نسخه‌ای که برای هیات انتخاب فرستاده بودیم، کوتاه‌تر کنیم آقای همایون اسعدیان هم راهنمایی‌هایی به ما ارایه دادند که تصمیم گرفتیم مقداری «تومان» را کوتاه کنیم.

وی افزود: این فیلم درباره جاه‌طلبی نسل جوانان برای پیدا کردن راهی است تا بتوانند میانبر بزنند و وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشند به همین دلیل دست به قمار می‌زنند تا در یک مدت زمان کوتاه تری بتوانند طبقه اجتماعی خود را عوض کنند و از طبقه پایین به طبقه بالا بیایند.

فرشباف عنوان کرد: من فکر کردم قصه این فیلم خیلی درباره وضعیت الان ماست، چراکه همه ما این روزها درگیر فیزیک پول شده‌ایم و مدام حساب کتاب می‌کنیم تا بدانیم چگونه راحت تر زندگی کنیم، فکر کردم این بهایی که می‌پردازیم برای اینکه ارامش اقتصادی داشته باشیم تا کجا می‌تواند پیش برود و تا کجا می‌توانیم ریسک کنیم. من فکر می‌کنم همه هم نسل‌های من می‌توانند خودشان را در این فیلم ببینند.

این کارگردان بیان کرد: «تومان» به نسبت ۲ فیلم قبلی من متفاوت است چون ریتم بالایی دارد. من فکر می‌کنم فرم یک فیلم باید از دل قصه آن دربیاید و از آنجایی که قصه «تومان» درباره شرط بندی، قمار و تب و تاب پول درآوردن است، باید ریتم بالایی برای آن در نظر می‌گرفتیم. از همین رو فکر می‌کنم این فیلم می‌تواند با مخاطبان عام ارتباط برقرار کند و در دسته‌بندی فیلم‌های هنر و تجربه ای قرار نمی گیرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر به همراه فرید مصطفوی مشغول نگارش فیلمنامه پرتره سهراب شهید ثالث هستیم و قرار است آقای علی مصفا نقش شهید ثالث را بازی کند ضمن اینکه در نظر داریم خردادماه آن را جلوی دوربین ببریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.